Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Iker

[VvdM] Iker @ Corinthians / Portugal

Aanbevolen berichten

@Blup008 @Superjef @stvvrules @Linkert 

Inderdaad, het gaat weer supergoed en hopelijk toch een klein stuntje met Zuid-Afrika e.

Halve finale vs Seoul

Door de winst op Seoul, stonden we met 1 been in de finale.  Maar door een vroege goal van de Zuid-Koreanen in de terugmatch was alles te herdoen.  Tomaselli had zijn draai gevonden in het team en rijgt de goals aan elkaar. Uiteindelijk wisten we nog te winnen en gaan we naar de finale tegen Jiangsu.

e714b58617d7632e60f56a0d6f8af83e.png

af25dffbc217a1ba6512225d8254002b.png

De eindstand voor het WK

We bleven ongeslagen en gaan met een 18/18 naar het WK.

817ce549e790359d5ad900ad199aaf14.png

Op het WK in Argentinië worden we gekoppeld aan Denemarken en Nieuw-Zeeland.

Nieuw-Zeeland moet zeker haalbaar zijn, Denemarken wordt de moeilijkste kaart voor groepswinst.

9905a215aac78be0c7c71c2d17d0b18d.png

Finale vs Jiangsu

Misschien wel de beste Chinese ploeg maar ik heb een doel en dat is thuis doordrukken naar een veilige winst.

De Duitser Friebe had het begrepen en met een hattrick loodste hij ons naar een mooie uitgangspositie. Jammer genoeg miste hij nog 1 penalty en scoorde onze ex-speler Faulkner nog een gevaarlijke goal.

In de terugmatch gingen we verdedigen en de longen uit ons lijf lopen.

Jiangsu kwam maar kon niet scoren en wij konden hier en daar gevaarlijk counteren. Maar met die 0-0 eindstand ben ik dik tevreden! 

Zo winnen we de ACL na 2,5 seizoenen onder mijn leiding en strepen we wederom een doel af van mijn lijstje.

a24a104d598f15489f5a4173ec872227.png4fac6f91eea63abd9830879ca98395a3.png

Na de Wanderers zijn wij pas de 2de Australische club die erin slaagt om het kampioenschap te winnen.

3a76df704ffb083eeb6f80f0c517884d.png

12eddd3146e764e5f30eec2dfd993913.png

Wereldkampioenschap voor clubs

Het WK voor clubs volgde al zeer snel. Met de Zuid-Afrikanen kenden we geen problemen maar toen kwam het grote Real.

f3a12f6f31a1187ba7aa643804063173.png

Het grote Real kende 3 ex-spelers van Lommel. Miranda, Ramsauer en.... Shearer.

We gingen er alles aan doen om niet af te gaan maar een rode kaart in minuut 17 gooide roet in het eten. Ik vond het overdreven want de fout gebeurde op de helft van Real en was maar pootje lap.... blijkbaar moeten ze hier een statement maken zeker....

Je kan dan ook begrijpen dat het naar een afstraffing ging... 0-6.....

01b62a63526ef8ad1c426797579527bb.png

De kleine finale ging richting strafschoppen die we verloren.

26ef1b9b4a5e601e9eb0059d2f085aa6.png

Afrikaans kampioenschap

Ale hup, het volgende tornooi :D 

We zijn pas januari en we gaan met Zuid-Afrika op zoek naar een nieuwe titel en een goede voorbereiding op het WK.

De groepsfase was geen enkel probleem.

1f5c9670c3688659472845e19d65456d.png

De Nigerianen toonden weerwerk maar de suprematie van Zuid-Afrika is de merken (lees de hand van Sneijers :o )

c5f817759bf3b54204980e8af6a22f48.png

Algerije was voor mij de moeilijkste tegenstander. Een superspits en hun team draaiden zeer goed.

We hadden het dan ook zeer moeilijk en hun spits Bouafia glipte er enkele keren door maar de keeper was groots vandaag.

We moesten verlengen en in die verlengingen konden wij gelukkig nog scoren. Hop, naar een nieuwe finale.

fefd577b47db80aea9747bbbfac60c9b.png

In die finale keken we in de ogen van Ghana maar die mannen hadden buikloop ofzo want met een makkelijke 0-4 zege, staat er wederom een prijs op mijn palmares, dit keer eentje van Afrikaanse bodem.

bc0be4136ffa271d1ac64a736b1dec99.png

54f6e4dfc7956ee596c88a91e8618d3d.png

Wat nu?

Ik doe mijn contract uit bij Melbourne. Dit loopt af in mei, dus nog 3 maanden. 

Daarna is er een WK met Zuid-Afrika waar ik toch hoop om ronde 3 te halen van het WK.

Een avontuur in China of Zuid-Afrika zie ik momenteel niet zitten.

Een Braziliaans of Argentijns avontuur des te meer want de Copa Libertadores ontbreekt nog op mijn palmares.

Mocht Amerika of Mexico vrijkomen na het WK dan kan ik ook nog een gooi doen naar de Gold Cup.

Verder is een Europees avontuur bij een lagere club ook niet uitgesloten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sterk zeg zowel met Zuid Afrika als Melbourne, Real 0 6 dat is geen schande :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nice gedaan. Benieuwd wat je op het WK gaat kunnen presteren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel mooi! Ik hoop op een avontuur in Argentinie of Brazilie, dat zien we hier amper.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Einde van ons Australisch avontuur

f00c4e24e061c19597c14688efb88591.png

Maar wat konden we nog winnen?

De beker werd niet gewonnen. In de halve finale sneuvelden we tegen Wellington.

3725e3002cd5939fc02cf3b64e045734.png

De ACL ging wat beter en we werden leider van onze groep. Een week voor het einde van mijn contract bleef ik professioneel en stuur ik Melbourne nog naar de kwartfinale van de ACL na een 9-0 overwinning over Al-Sadd.

cab13d31c44c5c46d9fc17c97e3b2e86.pngfff947184569c5a9b18ad6f599900be1.png

In de eigen competitie konden we de reguliere competitie niet als winnaar afsluiten. We kwamen 2 punten tekort om een 3de titel te pakken.

Toch wonnen we de finals waardoor we toch een klein beetje winnaar zijn.

8693ef42eafebeee1a47d9525107ee58.png

8524eab717f81f3f56c131b1a9a1c2a3.png

Nu maken we ons op voor het WK in Argentinië en misschien al een nieuw team?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd! Ik hoop op een kleiner team dat je kan uitbouwen naar een topper, in een topland. In Brazilië of Argentinië ofzo :))

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

WK Argentinië

Zuid-Afrika was er klaar voor!  Tijd om de wereld te laten zien dat ook de Afrikanen nog eens ver kunnen geraken op een WK!

De eerste kleine test was Nieuw-Zeeland, eigenlijk mogen we hier geen problemen mee kennen.

Problemen kenden we dan ook gelukkig niet, Denemarken had al gewonnen van hen en omdat wij een 0-4 overwinning boekten, waren we al geplaatste voor ronde 2!

319e13b1e007bb157a3cdab0b3829db6.png

Oei, onze eerste grote test tegen de nummer 10 van de wereld loopt al fout af. Danish Dynamite riep ons een halt toe, hoewel we zeker niet moesten onderdoen. Door dit verlies eindigen we 2de en ontlopen we wel Zwitserland..... hierdoor komen we uit tegen het makkelijkere Tunesië.

3bf35a648960356f8ff63d3f5f84b1e3.png

Makkelijker was het in ieder geval niet. De Tunesiërs waren zeer scherp en we kregen amper kansen, dat kan ook gezegd worden van de Noord-Afrikanen. We moesten verlengen en gelukkig was er nog onze spits Mabotja die ons naar de 3de ronde schoot. Zwitserland schakelde Denemarken uit, dus uiteraard tevreden dat wij de Zwitsers konden ontlopen.

ca8972c90faf902519b469d9c8ae5253.png

Zo, mijn WK en dat van Zuid-Afrika was al geslaagd door de 3de ronde te halen.

Hoewel we nu Uruguay treffen, kunnen we misschien nog wel een rondje verder bekeren?

Uruguay was uiteraard sterker dan ons, in de eerste helft gebeurde er helaas niet veel maar in de 2de helft kwamen  ze via Diaz wel op voorsprong.

De minuten telden af maar een grove fout in de defensie van Uruguay zorgde voor de 1-1!

Weeral verlengen! Konden mijn spelers het nog opbrengen? Na amper 93 minuten was er weeral Diaz die zijn 2de van de avond kon binnenschieten na een corner.

Paniek paniek? Bij ons gelukkig niet, bij Uruguay des te meer want weer een flater, deze keer van hun doelman, zorgde voor de 2-2.

Marlon Henrique was pas ingevallen en scoorde een belangrijke goal.  Amper een paar minuten later was diezelfde Henrique weer aan het kanon en stonden wij op voorsprong! Het hek was helemaal van de dam toen Uruguay met 10 verder moest en wij het verder konden uitspelen! Wat een stunt!

6b8485b686ce3c8b693799259cb87f6a.png

De Schotten, ook zij staan verrassend in de kwartfinale. Mede dankzij een hattrick van Shearer.

Gelukkig ken ik deze superspits door en door en weet ik wat zijn gebreken zijn.

Alsof dat nog niet erg genoeg was scoorde Schearer een own-goal; Mede dankzij de doelman die na een corner de bal tegen Shearer duwde.

Lang mochten we helaas niet genieten van deze voorsprong want na een heerlijke counter scoorde Dalziel de 1-1.

Gelukkig waren er 2 spelers in bloedvorm geraakt; Onze spits Mobatja en de rechtshalf Henrique. Zij zorgden voor een 3-1 overwinning en nu kijken we Brazilië in de ogen! Halve finale mensen!

08c21911d3d42e1358dea9d6594593ed.png

Met Brazilië treffen we de beste ploeg van het tornooi aan; Zij schakelden Argentinië uit met 4-0, België met 3-1 en vervolgens Servie met 4-1!

Mochten we deze wedstrijd winnen dan komen we in de finale Engeland of Zwitserland tegen.

Voor het eerste sinds lang paste ik mijn tactiek aan. Brazilie was aanvallend te goed om ze veel ruimte te geven. De vertrouwde tactiek ging over naar een 4141, een goede keuze zo bleek was in de eerste helft gebeurde er echt geen hol.

In de 2de helft kwamen we bijna op voorsprong maar de kopbal van Henrique spatte uiteen op de lat....

Helaas was Brazilië te goed en naar het einde van de wedstrijd scoorden ze 2x; 

We gingen nog aanvallen en we kregen nog een doelpunt achter ons naam, maar afgekeurd wegens buitenspel. Terecht overigens.

Onze sterke centrale verdediger kreeg nog rood na een elleboogSantini. Hier worden die wel bestraft.

Helaas geen finale maar toch een puike prestatie.

b68ae20d15dcd7a125a7820d1bedb6bb.png

In de kleine finale was het op en Engeland won de kleine finale met 0-1. Onze zwakste prestatie van het tornooi.

4af573828fb2ec99978e01c849db4c08.png

a89a3bb40fd77f6bd5a3743538e1abc7.png

5db1bfc17181a30f638fbce2c68da615.png

32be9a895269324a16d071f4529aee95.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Best mooie prestatie inderdaad. Benieuwd naar de nieuwe club!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jobhopper internationaal

Na het WK kreeg ik een spontane aanbieding.

Portugal was geïnteresseerd in mijn diensten en ik had wel zin in een nieuw Europees land.

Met Zuid-Afrika zat ik dan ook op een hoogtepunt.

7e65b4e8981ba0095eca9f4e6bf0e969.png

Mijn openingsmatch werd al goed afgewerkt.

51029c47f5c7439e7e7d2bcd91e82b40.png

Voor teamcoach te worden kreeg ik verschillende aanbiedingen.

- Boca juniors: Ik had graag getekend maar het zou wederom iets te makkelijk zijn.

- Elfsborg: Stonden 7de in de Zweedse competitie maar waren al 2 jaar na elkaar kampioen geworden. Zweden is een interessante piste maar een iets hardere uitdaging mocht wel.

Veel was er niet meer vrij en dus wat het wachten geblazen tot een club zijn coach de laan uitstuurde...

Je weet sowieso dat als dit gebeurd, de ploeg problemen heeft.

Wel  Corinthians was zo eentje. De Braziliaanse club stond pas 18de in hun reeks en hun laatste titel was al van 8 jaar geleden. Ze hadden al 10 matchen niet meer gewonnen..

De sfeer was niet bepaalde optimaal maar vechten tegen degradatie is ook eens leuk zeker? 

Kan ik nog zorgen voor de ommekeer?

De Portugese taal kan mij ook nog van pas komen bij Portugal.

3d495089e6dc18b9bf23e042bc103a3c.png

6b0c0f60acc69c3db0149a93948e00e4.png

f4f5bf661093b9e9d456e043f009d8f9.jpg

b71fd34cb63b24a69ae411013e6460a7.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Da veranderd hier sneller van ploeg dan ik van onderbroek :D

Knap nog bij Melbourne en Zuid Afrika, succes in Corinthians en Portugal :D

• Haha 1
  • Confused 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat wordt hier precies de nieuwe Leekens :chuckle:

Mooi WK met Z-Afrika. Succes met de Portugezen en de Brazilianen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, Superjef zei:

Dat wordt hier precies de nieuwe Leekens :chuckle:

Mooi WK met Z-Afrika. Succes met de Portugezen en de Brazilianen!

Ey... ik lever mijn werk 100% af

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je gaat alleszins geen kampioen spelen dit jaar!

Beetje jammer want ik vind Corinthians een lelijke club, DE club van Sao Paulo is natuurlijk Palmeiras!

Maar het is een leuke competitie, dat wel! Succes bro!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden, Rhand zei:

Je gaat alleszins geen kampioen spelen dit jaar!

Beetje jammer want ik vind Corinthians een lelijke club, DE club van Sao Paulo is natuurlijk Palmeiras!

Maar het is een leuke competitie, dat wel! Succes bro!

Jama nu is het weeral niet goed :( 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
  • Nieuwe aanmaken...