Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Expeditie Robinson


Superjef

Expeditie Robinson  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Samensmeltingspoll

    • "Brechtovic"
    • "EchtEenVoetballer"
    • "hjs666"
    • "M0n3y"
    • "Pica"
      0
    • "Rosse"

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 02/01/19 om 21:00

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Het doel van het spel: de finale bereiken (en winnen)!

 

In een vorige post vertelde ik jullie al dat er na elke opdracht gesnoeid wordt in de teams. Van het verliezende team verlaat iemand het eiland. Na x aantal opdrachten komt er een samensmelting waardoor jullie weer als één groep op het eiland zitten. Van die groep kan er uiteraard maar één iemand de winnaar worden. Hoe dat gebeurt, lees je hier.

 

Uiteindelijk zullen slechts 3 deelnemers de grote finale halen. Zij mogen het speeleiland verlaten en moeten elk op zoek naar een ander eiland op de wereld waar de schatkist van Robinson verborgen ligt. Eenmaal aangekomen op het eiland zal je aanwijzingen krijgen waar de schat ligt. Degene die de schat als eerste vindt, is de winnaar van de expeditie!

 

Let op: KAARTSTUKKEN

 

De mogelijkheid bestaat dat je al voor de finale weet op welke eiland de schat ligt. Dat betekent dat je in de finale een voorsprong kan nemen op de rest door onmiddellijk naar het juiste eiland te vliegen. Hoe dit kan? Doorheen het hele spel worden er 15 uitgeknipte stukken van een plattegrond weggegeven. Op die plattegrond staan aanwijzingen die je kunnen leiden naar het juiste eiland. Kortom: des te meer stukken je in handen krijgt, des te groter de kans dat je het eiland eerder vindt. Je mag je verzamelde stukken delen met anderen, maar bedenk goed of dat wel zo slim is! Als een deelnemer in het bezit is van één of meerdere kaartstukken en hij moet het spel verlaten, dan moet hij bij zijn afscheid zijn stukken weggeven aan een persoon naar keuze!

 

Vragen? Shoot!

 

Zorg trouwens maar dat jullie goed uitgerust zijn, want morgen start de eerste opdracht!

 

 

@Stef @Iker @M0n3y @ivago @Rosse @EchtEenVoetballer

@Pica @stvvrules @hjs666 @Dogfacedgremlin @Brechtovic @Vince123

Link naar reactie
Delen op andere sites

f70d181090944cc99ee2d7203f71ec6f.png

 

Voor diegenen die dachten dat de aangekondigde opdracht voor vandaag een fabeltje was... think again! Een aantal kampgenoten liggen misschien al te slapen in jullie zelfgebouwde bedden maar dat is dan jammer voor hen. Geen genade op PalmTree Island!

 

De opdracht:

 

Tijdens de zoektocht naar een goede locatie voor deze editie van Expeditie Robinson zijn we doorheen een groot stuk van de wereld gereisd. Daarbij zijn we ook heel wat bruggen tegen gekomen. Aangezien een potentiële winnaar van Expeditie Robinson een goede bruggenbouwer moet zijn - zowel letterlijk als figuurlijk - is het aan jullie om deze bruggen te herkennen.

 

In jullie groepskampboek posten jullie van de onderstaande tien foto's de naam van het land en de stad waar we ze gemaakt zijn. De opdracht is dan ook eenvoudig: het team dat de meeste dingen juist heeft, wint en gaat naar de winnaarsproef. De verliezers maken zich klaar voor de eerste eilandraad om daar van een eerste teamlid afscheid te nemen.

 

Let op!

- Jullie discussiëren, overleggen, ... volledig in jullie groepskampboek (PM). Enkel de antwoorden die in het rood geschreven worden, tellen.

- De deadline ligt op vrijdag 7 december om 23u59 tenzij beide teams eerder klaar zijn.

- Bij onenigheid in het team mag de kapitein beslissen welke antwoorden gekozen worden.

- Bij een gelijke stand, wint het team dat als eerste zijn definitieve antwoordenlijst heeft ingezonden.

 

Veel succes!

 

 

Foto 1:

0fed068d449e52e8a3ab1fcf0cede73e.jpg

 

Foto 2:

db7049df710c5f40bd33f6e1de974dc2.jpg

 

Foto 3:

80aa73d2bd77c9e95ed94d16fc5dae37.jpg

 

Foto 4:

4a166fad9827c9f440bd7ca4d2c51c4c.jpg

 

Foto 5:

5bc265fa5be9b6d45fb10808a6987c47.jpg

 

Foto 6:

209af9776c495efa657667b2ebb844cf.jpg

 

Foto 7:

e70a3b3f586a7ebde473ca936155d29b.jpg

 

Foto 8:

d5e9881a1fc62ed44280de016c80bc58.jpg

 

Foto 9:

5bdaae1bd41924d40a250dba3b7b683e.jpg

 

Foto 10:

302e6126e358cf2d0b4743ebf9972130.jpg

 

 

@Stef @Iker @M0n3y @ivago @Rosse @EchtEenVoetballer

@Pica @stvvrules @hjs666 @Dogfacedgremlin @Brechtovic @Vince123

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Pica zei:

Kga nu precies ook niet weer opstaan hiervoor :P . Wel weer sneaky van de organisatie. Me like 

 

Tja, als ik elke opdracht om 20u zou starten, is het voor sommige andere deelnemers weer niet interessant. Verandering van spijs doet eten :happy: Maar vooral: de organisatie doet duidelijk wat het belooft :smirk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

f70d181090944cc99ee2d7203f71ec6f.png

 

Het is duidelijk dat een aantal deelnemers zich nu al stikdood vervelen op het eiland als ik zie hoe snel de antwoorden binnen kwamen! Team Noord was supersnel en leverde om 08u12 de definitieve antwoorden in. Veel overleg was er niet en kapitein Stef nam zijn leidersrol duidelijk op door de lijst vrij snel rood te kleuren, zonder toestemming van medekandidaten. Hopelijk levert hem dat geen windeieren op... Team Zuid was ook snel (sneller dan verwacht) en diende de definitieve lijst in om 11u01. Als het dus tot een gelijke stand komt, is het Team Noord dat met de overwinning gaat lopen door de betere tijd! Wel een rare vaststelling: beide teams beweren alle bruggen gecheckt te hebben op Google Maps en zijn dan ook zeker van de juiste antwoorden... maar toch hebben jullie niet dezelfde antwoorden ingediend? Zitten er mollen in de kampen? Die hebben zich dan toch van spel vergist... Het winnende team zal de foutenmaker(s) waarschijnlijk wel vergeven, maar in het verliezende team wordt dit toch wel een mogelijk conflictpunt...

 

Over naar de oplossingen dan!

 

Over deze 7 bruggen waren jullie het eens en daar maakten jullie ook geen fouten (behalve spelfouten). Daar dus voor beide teams al 14/14!

 

Spoiler

Foto 1: Thailand - Chang Wat Kanchanaburi

0fed068d449e52e8a3ab1fcf0cede73e.jpg

 

Foto 5: Iran - Isfahan

5bc265fa5be9b6d45fb10808a6987c47.jpg

 

Foto 6: Italië - Firenze

209af9776c495efa657667b2ebb844cf.jpg

 

Foto 7: VS - New York

e70a3b3f586a7ebde473ca936155d29b.jpg

 

Foto 8: Australië - Sydney

d5e9881a1fc62ed44280de016c80bc58.jpg

 

Foto 9: Zwitserland - Luzern

5bdaae1bd41924d40a250dba3b7b683e.jpg

 

Foto 10: Schotland - North/South Queensferry / Edinburgh

302e6126e358cf2d0b4743ebf9972130.jpg

 

Maar dan... Drie foto's waarover jullie het niet eens waren:

 

Spoiler

Foto 2:

db7049df710c5f40bd33f6e1de974dc2.jpg

 

Deze brug wisten jullie allebei te situeren in Maleisië maar volgens Team Noord ligt ze in Putraya en volgens Team Zuid in Kuala Lumpur. Het juiste antwoord is...

 

Spoiler

Putraya! Team Noord aan de leiding met 16/16. Team Zuid in de achtervolging met 15/16.

 

 

Spoiler

Foto 4:

4a166fad9827c9f440bd7ca4d2c51c4c.jpg

 

Ook bij deze foto gaven jullie hetzelfde land: Canada. Dat is correct en levert jullie beiden een punt op. Maar... waar in Canada ligt deze brug? Volgens Team Noord in Montreal, volgens Team Zuid in Hartland. Het antwoord is...

 

Spoiler

Hartland! Team Zuid komt terug op gelijke hoogte! Beide teams hebben nu 17/18. De laatste foto wordt dus beslissend...

 

 

Spoiler

Foto 3:

80aa73d2bd77c9e95ed94d16fc5dae37.jpg

 

De beruchte foto 3... Hier gaven jullie een ander land en (uiteraard) een andere stad. Volgens Team Noord ligt deze brug in Denemarken, meer bepaald in Middelfart. Volgens Team Zuid moet je echter naar de hoofdstad van Portugal om deze brug te bewonderen, namelijk Lissabon. De winnaar van de proef wordt dus door deze foto bepaald: is het land juist maar de stad fout? Zijn ze beiden fout of beiden juist? Het kan dus nog alle kanten uit. Haal de kokosnoten al maar boven om te vieren met kokosmelkchampagne (of om de kokosnoot tegen het hoofd van de verantwoordelijke van de fouten te gooien)!

 

Spoiler

Deze brug ligt inderdaad in Lissabon - Portugal. Team Zuid wint dus met 19/20 ondanks de tragere tijd. Team Noord blijft verdwaasd achter met 17/20. Toch maar eens een update doen van jullie Google Maps, jongens! BTW: misschien ook wat minder giftige planten eten, want wie heeft er nu ook toegang tot Google Maps op een onbewoond eiland? Even nadenken dus voor jullie teamleden geloven die dit beweren...

 

 

Wat betekent dit nu voor het vervolg van het spel?


De verliezers (wie dat zijn, heb je hierboven kunnen ontdekken) sturen in hun persoonlijke koker (PM) de naam van een teamlid dat ze naar huis willen stemmen. De deadline hiervoor is vrijdagavond 23u59. Indien stemmen eerder binnen zijn, kan de uitslag evt. eerder bekend gemaakt worden. LET OP: wie geen stem uitgebracht heeft voor de deadline krijgt bij de volgende eilandraad waar hij aanwezig is sowieso een zwarte (tegen)stem!

 

De winnaars krijgen later vandaag een winnaarsopdracht waar mooie beloningen mee te verdienen zijn. Meer info hierover volgt nog! Adios!

 

 

@Stef @Iker @M0n3y @ivago @Rosse @EchtEenVoetballer

@Pica @stvvrules @hjs666 @Dogfacedgremlin @Brechtovic @Vince123

 

PS: Opvallend weetje... In beide teamgesprekken was het eerste gespreksonderwerp... alcohol. I say no more...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Superjef zei:

Algemeen vraagje: welke methode voor het onthullen van antwoorden verkiezen jullie? Zoals nu met spoilers maar dat je aan het einde van de post wel alles weet, of verspreid over verschillende posts, zodat jullie tussenin eventueel al kunnen reageren?

 

Zoals je zelf wil, deze is alleszins leuk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel even opmerken als je googlet op kualu lumpur bridge je wel degelijk dezelfde brug te zien krijgt ook.

Daar staat er putaya bij, maar ik dacht dat dit de naam van de brug was dan :) .

Kwestie dat mijn teamleden weten dat ik wel degelijk alles gegooglet had voor ik bevestigde aan supercapeman :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Pica zei:

Ik wil wel even opmerken als je googlet op kualu lumpur bridge je wel degelijk dezelfde brug te zien krijgt ook.

Daar staat er putaya bij, maar ik dacht dat dit de naam van de brug was dan :) .

Kwestie dat mijn teamleden weten dat ik wel degelijk alles gegooglet had voor ik bevestigde aan supercapeman :)

 

Iets googlen is niet hetzelfde als iets checken op Google Maps he :smirk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

e52fd21ae1c82f38f77a0f4b8b9ee1ce.png

 

Voor de deelnemers van Team Zuid volgt hier de winnaarsopdracht. Degene die deze opdracht wint, krijgt een eerste stukje van de kaart waarop het finale-eiland zich bevindt! Jullie hebben allemaal een voorwerp moeten doorgeven. Hieronder vinden jullie de meegebrachte voorwerpen. Aan jullie om de voorwerpen te linken aan de juiste personen. Zoals jullie kunnen zien, heeft één deelnemer niets meegenomen. Ook daar moet je dus een naam bij schrijven. Jouw lijstje stuur je me door voor via je koker vrijdag 23u59. Bij een gelijke stand, wint degene die zijn lijstje het snelst heeft ingestuurd. Jullie mogen natuurlijk raad vragen aan elkaar, maar of het verstandig (en betrouwbaar) is om dat te doen, moet je natuurlijk zelf uitmaken. Aangezien jullie gescheiden leven van Team Noord mogen jullie met hen hierover niet communiceren!

 

Iedereen mag hier in het topic wel commentaar geven op het lijstje, uiteraard zonder dingen daardoor te verraden!

 

Spoiler

92121d01e382eebc9f13128fbfb627ca.png

 

@Stef @Iker @M0n3y @ivago @Rosse @EchtEenVoetballer

@Pica @stvvrules @hjs666 @Dogfacedgremlin @Brechtovic @Vince123

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ivago pinned this topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...