Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Expeditie Robinson


Superjef

Expeditie Robinson  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Samensmeltingspoll

    • "Brechtovic"
    • "EchtEenVoetballer"
    • "hjs666"
    • "M0n3y"
    • "Pica"
      0
    • "Rosse"

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 02/01/19 om 21:00

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

7235cf87f7d94f2917aec6c132ea78b5.png

 

Robinson Poker

 

Beste heren, tijd voor een rondje poker met als inzet het ontsnappen aan de eilandraad! Op zich is het erg eenvoudig, maar lees de regels toch maar even goed rustig door om misverstanden te vermijden.

 

Elk team begint met 500 euro, daarmee gaan we 5 rondjes pokeren. Het team dat na 5 rondes het meeste geld heeft, wint deze proef!

 

 

Fase 1: de voorbereiding

 

De voorbereiding is achter de rug. Elk team heeft een indeling gemaakt naargelang hun eigen sterktes en zwaktes. Dit is de indeling:

 

1) Actualiteit: Stef vs. Vince123

2) Sport: Rosse vs. hjs666

3) Geschiedenis: Dogfacedgremlin vs. ivago

4) Media: EchtEenVoetballer vs. stvvrules

5) Aardrijkskunde: Iker vs. ivago

 

Wanneer jouw ronde aan de beurt is, ontvang je van mij 5 vragen over je onderwerp in je koker. De antwoorden stuur je in diezelfde koker terug naar mij. LET OP: er mag niet overlegd worden met teamgenoten. Ook de vragen mogen niet gedeeld worden! Doet een teamlid dat toch, dan zit de opdracht er voor jullie team op en gaan jullie naar de eilandraad!

 

 

Fase 2: de blinds

 

In ronde 1 doen beide teams in het begin 30 euro in de pot.
In ronde 2 en 3 doen beide teams bij aanvang 60 euro in de pot.
In ronde 4 en 5 doen beide kampen bij de start 120 euro in de pot.

 

 

Fase 3: de eerste inzetronde

 

Beide spelers bepalen (evt. na overleg* met de andere teamleden) wat ze gaan doen: raisen, callen (tweede speler) of folden.

 

- Raise: je legt 10, 20, 30, 40 of 50 euro bij in de pot

- Fold: je beslist niet meer mee te spelen met deze ronde en trekt je terug. Het verzamelde geld in de pot gaat naar het andere team.

 

*LET OP: ook bij het overleggen over het al dan niet raisen of folden mag de speler geen enkele informatie geven over de gekregen vragen en de gegeven antwoorden! Hij mag bijvoorbeeld wel zeggen hoeveel hij er denkt goed te hebben en of hij er lang over gedaan heeft.

 

De eerste speler geeft als eerste aan wat hij doet.

- Als de eerste speler fold, dan gaat de pot rechtstreeks naar speler 2.

- Als de eerste speler raist, moet de tweede speler zeggen of hij meegaat met dat bedrag (in dat geval gaan we naar de volgende fase)

- Als de eerste speler raist, kan de tweede speler reraisen (meegaan én verhogen). In dat geval moet de eerste speler bijleggen tot dat bedrag OF folden. 

 

 

Enkele voorbeelden:

Spoiler

-    Eerste speler trekt zich terug, de pot gaat naar de tweede speler.
-    Eerste speler gooit 50 euro in de pot, tweede speler trekt zich terug. Pot gaat naar eerste speler.
-    Eerste speler gooit 30 euro in de pot. Tweede speler doet mee (gooit ook 30 euro erbij).
-    Eerste speler gooit 20 euro in de pot. Tweede speler gaat daar overheen en gooit 40 euro in de pot. Eerste speler doet mee en gooit er nog eens 20 euro extra bij. Beide hebben nu 40 euro in de pot gegooid.


Wie is eerste of tweede speler?
 

Spoiler

In ronde 1 en 3 is dat Team Noord en in ronde 2 en 4 Team Zuid. In ronde 5 heeft het team met op dat moment het hoogste bedrag de eerste speler. Bij een gelijkspel start Team Noord opnieuw.

 

 

Fase 4: de Flop

 

Als niemand van beide kampen zich terugtrekt, dan worden de vragen en juiste antwoorden getoond in het topic. Beide kampen weten dan hoeveel antwoorden ze goed hebben, maar dat weten ze nog niet van het andere kamp. Vergelijk het met poker: je ziet de kaarten op tafel liggen en weet van jezelf of je een goede combinatie hebt of niet, maar dat weet je niet van je tegenstander.

 

 

Fase 5: de tweede inzetronde

 

Vervolgens beginnen we weer exact zo’n zelfde blufrondje als daarnet. Het team dat de eerste speler heeft, blijft hetzelfde. Er kan opnieuw gekozen worden om te raisen, te callen (tweede speler) of te folden. Geeft iemand op, dan gaat de pot naar het andere team. Als wederom niemand zich terugtrekt, dan wordt van beide kampen het aantal goede antwoorden onthuld. Degene die de meeste antwoorden goed heeft, krijgt de pot!  Mocht het gelijk staan, dan komt er een shoot-out vraag. Die vraag wordt in het topic gesteld. Iedereen van het eiland mag daarbij antwoord geven.  Als diegene, die dat het snelst doet, het antwoord goed heeft, dan haalt hij de pot binnen voor zijn team. Is het antwoord fout, dan gaat de pot naar het andere team. 

 

 

Opmerkingen:

-    Bij het bluffen (inzetten) mogen alleen degenen die de ronde spelen, in het topic posten.

-    De grote vraag is: mag je Google gebruiken? Dat mag zeker!

-    Er zijn voorlopig nog geen tijdslimieten voor het beantwoorden van de vragen en het bluffen, maar ik hoop natuurlijk dat jullie dat zo snel mogelijk kunnen doen. Mocht het echt lang duren, dan wordt alsnog een tijdslimiet ingevoerd, ook voor de rondes daarna. 

 

 

VRAGEN? STEL ZE GERUST!

 

@Stef @Iker @Dogfacedgremlin @Rosse @EchtEenVoetballer

@stvvrules @Vince123 @hjs666 @ivago

@Pica @Brechtovic @M0n3y

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet bij poker altijd aan deze denken:

 

If you like to gamble, I tell you I'm your man
You win some, lose some, all the same to me

The pleasure is to play, makes no difference what you say
I don't share your greed, the only card I need is the Ace of Spades
The Ace of Spades

Playing for the high one, dancing with the devil
Going with the flow, it's all a game to me

Seven or eleven, snake eyes watching you
Double up or quit, double stake or split, the Ace of Spades
The Ace of Spades

You know I'm born to lose, and gambling's for fools
But that's the way I like it baby
I don't wanna live for ever
And don't forget the joker!

Pushing up the ante, I know you gotta see me
Read 'em and weep, the dead man's hand again

I see it in your eyes, take one look and die
The only thing you see, you know it's gonna be the Ace of Spades
The Ace of Spades

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Vince123 zei:

Vraagje :wait:

 

Hoe ga je precies weten wanneer iemand zijn vragen leest en daarna beantwoord?

En dan vooral de tijd daartussen

 

In een PM kan je zien wanneer iemand het bericht gelezen heeft... daarna tel ik dan gewoon uit hoeveel tijd er is tot ik het antwoord krijg? Of zie ik iets over het hoofd? :think:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Superjef zei:

 

In een PM kan je zien wanneer iemand het bericht gelezen heeft... daarna tel ik dan gewoon uit hoeveel tijd er is tot ik het antwoord krijg? Of zie ik iets over het hoofd? :think:

 

ik denk het wel geloof ik :wacko: want volgens mij schuift dit tijd gewoon mee. dus als ik eerst de pm open om 1 uur en daana om 2 uur staat er volgens mij 2 uur. plus als ik antwoord is het ook de tijd van het antwoord. dus als iemand het llest en een uur later antwoord is die tijd hetzelfde.

 

Altans dat denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Vince123 zei:

 

ik denk het wel geloof ik :wacko: want volgens mij schuift dit tijd gewoon mee. dus als ik eerst de pm open om 1 uur en daana om 2 uur staat er volgens mij 2 uur. plus als ik antwoord is het ook de tijd van het antwoord. dus als iemand het llest en een uur later antwoord is die tijd hetzelfde.

 

Altans dat denk ik :)

 

Hmm dat zou inderdaad wel kunnen... Oké, dan heb ik twee opties:

 

- Ofwel kan iemand me een site/oplossing geven waarbij ik kan registreren hoe lang iemand er over gedaan heeft om antwoorden te zoeken en door te geven :think:

- Ofwel een ander systeem (had er al eentje, maar vond ik persoonlijk minder eerlijk. Daarover meer als ik geen antwoord krijg op mijn eerste optie :mm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, stvvrules zei:

Klopt inderdaad hoe Vince het zegt, ik denk dat je even op de eerlijkheid van iedereen moet spelen en dat iedereen van het moment dat ze het bericht open doen, gelezen versturen.

Anders ga je niet kunnen zien hoe lang iemand erover deed

 

giphy.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, stvvrules zei:

Tevens nog een probleem, als je mails op hebt staan van je pm, krijg je de vragen ook op je mail, zonder je pm open te doen.

 

Ok, duidelijk dat er dus een ander systeem moet komen :mm:

 

Kent er iemand een website/app/functie... waarbij ik vragen kan doorsturen en ik kan registreren hoe lang je over de antwoorden doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Superjef zei:

 

Ok, duidelijk dat er dus een ander systeem moet komen :mm:

 

Kent er iemand een website/app/functie... waarbij ik vragen kan doorsturen en ik kan registreren hoe lang je over de antwoorden doet?

Google Doc, kan je dat daarop zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Superjef zei:

 

Tgoh, zelfde als met Whatsapp. Is een mogelijkheid, maar dan moet ik iedereen eerst toevoegen. Tegen dan zijn we misschien al een week verder? :think:

Ja ook weer een feit :D

Er is een Quiz plugin, maar die is enkel voor multiple choice en je kan niet uit de quiz gaan want dan is het ongeldig. Gaat dus niet volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, stvvrules zei:

Ja ook weer een feit :D

Er is een Quiz plugin, maar die is enkel voor multiple choice en je kan niet uit de quiz gaan want dan is het ongeldig. Gaat dus niet volgens mij

 

Hmm nee is dus ook niet de oplossing... Wat WhatsApp en Messenger betreft, zullen er misschien ook wel omwegen zijn om de vragen al te zien zonder dat het geregistreerd wordt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ivago pinned this topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...