Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Brechtovic

Anderlecht: a new era!

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, stvvrules zei:

Saelemaekers is een topper, doku kan misschien ook nog iets worden. De andere zitten op hun limiet ja, daar ga je europees niet zo heel veel mee kunnen doen.

Klopt, maar zonder enig budget kan ik niet anders dan hen gebruiken.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Juli + Augustus 2020:

De financiële situatie van de club was al beter dan begin vorig seizoen, maar er was nog altijd geen ruimte voor transferbudget.

Bij uitgaande transfers zou ik ook maar 10% mogen herinvesteren. We gingen het dus met quasi dezelfde verder werken. 

Enkele spelers mochten wel vertrekken, maar gezien het transferbudget kon ik opnieuw enkel kijken om wat spelers te huren voor een seizoen.

Aït Bennassar speelde een heel goed seizoen en blijft nog een jaartje langer. Nkunku mocht ook blijven, maar hij verkoos een definitieve transfer naar Lille. 

In zijn plaats komt Scott McTominay een seizoen bij ons voetballen, zijn 3e uitleenbeurt op rij na seizoenen bij Wolves en Getafe. Vreemd voor iemand die toch leek door te breken bij Man Utd. De laatste huurspeler is een oude bekende, namelijk Dodi Lukebakio. Na twee succesvolle seizoenen bij Dusseldorf en Bolton komt hij opnieuw naar het oude nest. Ik had iemand extra nodig op de rechterflank en hij past perfect in het plaatje. Ik probeerde nog een clausule in het huurcontract te wurmen, maar 39M is sowieso onrealistisch.

Op uitgaan vlak weinig speciaals te melden.  Roef en Najar kregen geen nieuw contract, de aankoopclausule van Lawrence werd door Angers gelicht (1,8M), Adzic (775k) en Delcroix (650k) vertrokken respectievelijk naar Rode Ster en Nimes.

wJDtJFJ.png?1

Door het EK 2020 (gewonnen door Frankrijk) was de voorbereiding heel erg kort. De supercup stond al op 19/7 geprogrammeerd, een week later begon de competitie.

De voorbereiding verliep nogal stroef, mede door de korte duur, waardoor ik er rekening mee hield dat we de eerste competitiewedstrijden nodig zouden hebben om de automatismen opnieuw aan te scherpen.

MO4l1Mr.png?1

Het verliep misschien niet allemaal even vlot, maar toch slaagden we erin om alle competitiewedstrijden tot nog toe te winnen. 

Dat belooft voor het vervolg van de competitie!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behalve Genk wel een makkelijk programma tot nu toe. Hopelijk kan je de goede vorm en het vertrouwen nu goed gebruiken in de komende topmatchen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

September - oktober 2020:

In september begint traditioneel het Europese voetbal en ook in de Croky Cup kwamen de eersteklassers erbij. Het programma werd dus wat drukker, waardoor ik aan het roteren sloeg. In de competitie kregen we niet de moeilijkste tegenstanders voorgeschoteld, dus ik verwachtte nauwelijks puntenverlies. Al weet je nooit na Europese matchen hoe je team reageert. 

IYDTozD.png?1

Het liep zelfs beter dan verwacht, want alle wedstrijden werden winnend afgesloten. Ik baalde wel een beetje van de tegengoals in september.

Enkele tactische ingrepen leken de oplossing te bieden in oktober. 

Na 11 wedstrijden ziet de stand er als volgt uit:

AcLZUo6.png?1

In de Champions League werden we ingedeeld bij Arsenal, Dortmund en CSKA Moskou. Tijdens de persconferentie over de loting was ik klaar en duidelijk: Europees overwinteren is een must. We mochten thuis openen tegen de Russen uit Moskou, dus het was direct erop of eronder. Daarna moesten we op bezoek bij Arsenal en Dortmund.

jKRPk9e.png?1

De Russen hielpen ons door een snelle rode kaart. We namen snel afstand en konden de match rustig uitspelen. 

Op bezoek bij Arsenal werden we werkelijk van de mat gespeeld, maar als bij wonder hielden we stand tot in de 83ste minuut. André Gomes zorgde voor de verlossende treffer voor de Gunners. In Dortmund maakte ik mijn spelers duidelijk dat ze niets te verliezen hadden. De match ging dan ook continu op en neer, maar Ivanovic was in grote doen en prikte vlak voor en vlak na rust een doelpuntje binnen. Ook hier lijkt de tactische ingreep te werken, al moet ik toegeven dat de afwerking van de Borussen echt dramatisch was.

Dit geeft volgende stand:

FtBbjqO.png?1

Benieuwd of we verder kunnen gaan op hetzelfde elan!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahja kan je mss de doelpuntenmakers erbij zetten ipv de competitie. Dat is interessanter om te volgen :D 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bondscoach?

Na het EK2020 waren heel veel bondscoaches de kop van jut. Ik zag wel wat leutigheid in de kans om bondscoach te worden van een leuk land.

Zowel Turkije, Denemarken, Zweden en Tsjechië zagen wel potentieel in mijn capaciteiten. Ik koos voor de Denen, want die hebben wel een talentvolle lichting.

In de Nations League zaten we in een groep met Italië en Engeland, geen sinecure dus. Vooraf had ik als doelstelling om in de A-divisie te blijven, maar je weet nooit natuurlijk.

mG2VFI2.png?1

Op Wembley kregen we een pak voor de broek, maar dat nam ik volledig op mezelf. Ik was te positief en we werden afgestraft op de counter.

Thuis konden we de Engelsen onder controle houden en de Italianen waren we twee matchen lang de baas. 

7/12 zou ons moeten verzekeren van het behoud in divisie A, maar uiteindelijk bleek zelfs dat we naar de finaleronde gingen!

8WhHyzT.png?1

In die finaleronde nemen we het op tegen Spanje, Frankrijk of België. 

Benieuwd hoe ver we geraken!

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

November - december 2020:

De laatste twee maanden van het jaar zijn traditioneel druk. Dit keer was het niet anders, want we zijn actief in 3 verschillende competities.

Dat wilde zeggen dat we minstens 12 matchen gingen spelen. In de competitie kwamen enkele topmatchen aan en in de Champions League streden we volop voor Europese overwintering. Er zou sowieso veel geroteerd worden, want doorgaan in Europa was de absolute prioriteit.

zsVBYq8.png?1

De machine stokte toch wat. Vier keer gelijk, daar was ik toch niet tevreden mee. Vooral qua afwerking was het dramatisch, want kansen genoeg in elke match.

We blijven wel ongeslagen en houden nog een redelijke voorsprong in de competitie.

YXxTCPa.png

In de beker loopt alles gesmeerd. De jongens die hun kans krijgen, grijpen deze ook.

In de halve finale nemen we het op tegen Genk.

Oz2QEQQ.png?1

Wat gebeurde er nu in de Champions League? We hadden 6/9 met een mooie overwinning in Dortmund op zak, maar alles was nog mogelijk. 

kzn2kvf.png?1

Thuis tegen Dortmund en in Moskou verzorgden we het spektakel en haalden we mooie overwinningen binnen.

De laatste match tegen Arsenal zou beslissen over groepswinst. We konden hen deze keer wel heel de wedstrijd afhouden en eindigen zo eerste in de groep met een ongelooflijke 13/18!

In de volgende ronde mogen we afzakken naar Zuid-Frankrijk, want Marseille is onze tegenstander.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje minder in de competitie maar nog steeds een riante voorsprong. Ideaal!

Mooie groepswinst in de CL. Marseille lijkt me een haalbare kaart!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Marseille zou inderdaad moeten lukken.. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Januari - Februari 2021:

Na een deugddoende winterstop gingen we verder met voetballen in de 3 competities waarin we nog actief zijn.

Vorige seizoenen raakten we telkens in een dipje, mede door transferbeslommeringen en blessures.

Van dat eerste hadden we geen last, want er was geen concrete interesse in belangrijke spelers. Enkel de overbodige Abazaj vertrok richting Sankt Pauli in Duitsland (210k).

Blessures hadden we wel. Zowel Bornauw, Lukebakio, Bakkali als Sambi lagen in de lappenmand. Daardoor kwamen enkele jongeren bij de A-kern.

0E9dZPd.png?1

In de competitie weinig klachten. Alleen jammer dat we op de 26e speeldag toch ons eerste verlies opliepen.

We blijven uiteraard aan kop, maar Gent volgt op korte afstand. De rest volgt een stuk verder.

Db8lnk5.png?1

In de beker namen we het in de halve finale op tegen Racing Genk.

ZsgxGTs.png?1

We spelen voor het 3e seizoen op rij de finale. Deze keer nemen we het op tegen AA Gent, wat geen verrassing is gezien hun vormpeil in de competitie.

En dan hebben we nog de Champions League...na een fantastische groepsfase werden we geloot tegen Marseille, dat 2e eindigde in een groep met Leipzig, Juventus en Man Utd. Toch ook een knappe prestatie! We begonnen in Marseille, dus de opdracht was om een mooi resultaat neer te zetten, zodat we het thuis konden afmaken.

VyRMtfj.png

We speelden echt geen goede wedstrijd, vooral op defensief vlak. Toch slagen we erin om 2 doelpunten te maken, waardoor we toch een relatief goede uitgangspositie hebben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De terugmatch in de Champions League begonnen we met een relatief goede uitgangspositie. We verloren 3-2 in Marseille, dus winst was noodzakelijk, maar 1-0 zou voldoende kunnen zijn. Ik was er toch niet echt gerust in, want het is en blijft toch Champions League en Marseille is een grote traditieclub!

Toch gingen we volop onze kans en in de eerste helft waren we duidelijk beter dan de Zuid-Fransen. Helaas konden we ons overwicht niet omzetten in goal(s).

De tweede helft was bijna een maat voor niets. Marseille wou niet meer en trok zich volledig terug op eigen helft. Wij vonden maar geen openingen in het defensieve blok en ik besloot dan maar de laatste 20 minuten alles of niets te spelen. 

Dat leek lange tijd een maat voor niets te worden, maar in de 87ste minuut kreeg Leoni een duw van Guendouzi: penalty!

Musona zette zichzelf achter de bal en knalde die keihard in de bovenhoek: 1-0! 

Marseille kon zich niet meer herstellen, waardoor we ons plaatsen voor de kwartfinale!

Daarin nemen we het op tegen Manchester United.

s2SwX4s.png

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heenmatch kwartfinale Champions League 20/21:

Manchester United dus, de titelhouder en misschien wel op weg naar de 3e titel op rij in Engeland.

Op papier dus een compleet onhaalbare kaart, maar goed waarom niet er vol voor gaan hé.

Ik was benieuwd in hoeverre mijn jonge kern zich zou kunnen meten met de gerenommeerde spelers die rondlopen bij United.

h0QyHSb.png

Een 1-2 verlies dus in eigen huis, maar er zat verdorie meer in. Een typische Mourinhomatch dus eigenlijk.

Dat Bakkali nog een aansluitingstreffer kon maken zorgt ervoor dat we toch nog iets hebben om voor te spelen op Old Trafford.

Als we een gelijkaardige prestatie kunnen neerzetten, dan is er misschien nog iets mogelijk. Efficiëntie zal wel een must zijn dan.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.