Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Lagere afdelingen België


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 242
  • Created
  • Laatste reactie
1 hour ago, Pica said:

@Rhand wat is er plots aan de hand met den beerschot trouwens? Malchance gewoon? Of echt een dip?

 

Geen dip, gewoon wat pech tegen Westerlo en verdiend verloren van Cercle.

Dit seizoen was sowieso enkel het doel maar top-4, en we doen het voorlopig (veel) beter dan verwacht. Voor nogmaals promotie zijn we volgens mij nog niet klaar. De fans wel, maar de club (spelers en entourage binnen de club) nog niet echt.

 

Fingers crossed aanstaande zondag tegen Leuven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.3139829

 

 
Citeer

 

Royal Knokke FC wil niet promoveren naar 1B. De nummer 3 uit 1e amateur zegt dat de eisen in die (prof)afdeling veel te pittig zijn. "Ze noemen ons amateurs en ze behandelen ons ook zo", zegt voorzitter Van Honsebrouck.

Knokke doet het uitstekend in de eerste amateurafdeling. Na 20 speeldagen bekleedt het plaats 3 met 38 punten. Lommel leidt met 43 punten, Heist-op-den-Berg staat 2e met 40 punten. De kustploeg maakt dus kans om te promoveren naar 1B.

 

Maar daar liggen de ambities niet (langer), zo vertelde Vincent Van Honsebrouck gisteren aan de verzamelde pers. De voorzitter van Knokke zegt dat er veel te veel van clubs gevraagd wordt als ze naar 1B willen stijgen.

"In het eerste jaar in 1B moeten we beschikken over 1.500 zitplaatsen en 2.500 staanplaatsen, plus een lichtcapaciteit van 800 lux. Dat zou op 4 april van dit jaar al in orde moeten zijn, terwijl we dan nog niet zeker zijn dat we zouden promoveren. Een overgangsperiode is er niet. Dat is dus een eerste probleem."

"Tweede probleem: in het tweede jaar moet je beschikken over een stadion met 7.000 plaatsen, waarvan 5.000 zitplaatsen. Dat is ook even slikken. Zeker als je ziet dat de meeste stadions in 1B momenteel leeg zitten. Mooie reclame, echt... De Pro League maakt het voor clubs als Knokke zodanig moeilijk dat we niet kúnnen promoveren." 

"Spelersbudget zou ook niet van de poes zijn"

"Het Ministerie van Binnenlandse Zaken legt daarnaast ook zeer zware veiligheidsmaatregelen op, met bijvoorbeeld een omheining rond de hele site die bestand moet zijn tegen een inrijdende auto."

"Het spelersbudget zou ook niet van de poes zijn. We hebben ons geïnformeerd en hebben geleerd dat de budgetten in 1B een pak hoger liggen dan in eerste amateurklasse."

"Je ziet dat die profclubs in 1B bijna allemaal in handen zijn van buitenlandse investeerders, met derderangsspelers uit het buitenland. Zo duw je je eigen jeugd en je eigen mensen achteruit."

"Goed, ik ga hier geen scene van maken. Iedereen moet voor zijn eigen deur vegen, maar in overleg met de burgemeester hebben we beslist om geen licentie aan te vragen voor 1B."

"We zijn niet over één nacht ijs gegaan en hebben uiteindelijk een gezonde en verstandige beslissing genomen, in het belang van de club."

 

 

Een niet onbelangrijke beslissing van Knokke om niet te promoveren.

 

De vraag die zicht stelt in België is of een ploeg met 1000 toeschouwers levensvatbaar is in 1B of zelfs 1A. Ik vind van niet. Zoals de voorzitter aanhaalt zijn de vereisten naar veiligheid niet van de poes. Daarnaast moet je ook een competitieve ploeg hebben en dat kost ook geld natuurlijk. De vraag die zich dan stelt is waar dit geld vandaan komt? Supporters denk ik dan toch deels. Als je die niet hebt, dan stopt het sportieve verhaal ergens ook. Net om te vermijden dat je in de problemen komt op hogere niveaus.

 

Als ik dit artikel lees, steekt het ergens wel dat ze niet verder kunnen groeien, maar dit is ergens niet haalbaar, misschien een aparte prijs (beker, geld,..) voor de beste amateurploeg ook gewoon?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Brechtovic said:

Daarom is die scheiding tussen prof- en amateurvoetbal net goed.

Vroeger ging Knokke kunnen promoveren en gingen ze halfweg het seizoen in financieel slechte papieren zitten.

 

 

Denk je? Genoeg kleinte "kut"clubs met weinig supporters in Tweede Klasse geweest die zonder (veel) financiele problemen overleefden. Het zijn vaak de kleine clubs of grote clubs die koste wat koste terug naar eerste wilden, die in de financiele problemen kwamen.

RC Mechelen, Lierse, Antwerp, Dender, Brussels, Mons, Aalst, etc.

 

Tubeke, Roeselare, Eupen, Virton, Heist, Vise, Tienen. Allemaal kleine "kut"clubs waar nooit meer dan 2000 man zit gemiddeld over een gans seizoen en die hebben veel minder financiele problemen gekend. Waarom? Goeie vraag eigenlijk.

Minder kosten omwille van kleinere ambities en kleinere infrastructuur? Meer zwart geld van de lokale bakker en bandenmarchant? Zuiniger beleid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al ben je heel zuinig en heb je geen ambitie, dan nog moet je ergens de vaste kosten voor veiligheid, infrastructuur en natuurlijk spelers en trainer kunnen betalen.


Voor mij zouden de licentievoorwaarden hiermee rekening moeten houden en dat doen ze denk ik wel voor een deel.

Het aantal zitplaatsen bijvoorbeeld lijkt een domme regel, maar is op zich niet slecht gezien, je hebt zeker met de terreurdreiging en de steeds hoger oplopende kosten die daarbij horen, steeds meer geld nodig voor zaken waar je niets aan kan verdienen. Die kosten betalen zichzelf niet en de bakker zal die ook niet betalen.

 

Ik zou wel een "opwaardering" willen zien voor de amateurploegen, ze verdienen hun eigen kampioenschap, prijzen,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terreurdreiging. Jeetje. Wat een dolgedraaide wereld dat elk voetbalstadium zelfs in tweede klasse moet voldoenn aan megalomane eisen om te zorgen dat enkele gestoorde geesten niet met een bestelbusje of een bom kunnen binnenwandelen.

 

Kijk, een sluwe terrorist zal inderdaad met collegas afspreken dat elks naar een kleiner stadion gaat waar minder beveiliging is om daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Echter, zo denken die terroristen niet, die denken enkel aan roem, schrik aanjagen en zoveel mogelijk slachtoffers maken (en dat kan blijkbaar enkel waar er duizenden mensen zijn).

 

Maar goed, laat ons maar allemaal in angst leven en zotte kosten doen in de gedachte dat "we nu tenminste veilig zijn" :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rhand zei:

Terreurdreiging. Jeetje. Wat een dolgedraaide wereld dat elk voetbalstadium zelfs in tweede klasse moet voldoenn aan megalomane eisen om te zorgen dat enkele gestoorde geesten niet met een bestelbusje of een bom kunnen binnenwandelen.

 

Kijk, een sluwe terrorist zal inderdaad met collegas afspreken dat elks naar een kleiner stadion gaat waar minder beveiliging is om daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Echter, zo denken die terroristen niet, die denken enkel aan roem, schrik aanjagen en zoveel mogelijk slachtoffers maken (en dat kan blijkbaar enkel waar er duizenden mensen zijn).

 

Maar goed, laat ons maar allemaal in angst leven en zotte kosten doen in de gedachte dat "we nu tenminste veilig zijn" :')

 

Alsof dat het punt was :) . De tijd dat je gewoon naar een voetbalmatch kon gaan kijken omdat het voetbal was bestaat nog, maar de tijd dat het alleen maar zo is, ligt lang achter ons. De tijd dat de stad de kosten voor politie op zich neemt, dat je spelers in het zwart kon betalen en de banken kon wijsmaken dat je kern xxx miljoen euro waard is om een lening te krijgen dus ook. Van een beerschot supporter verwacht ik hier toch meer zin voor realisme.

 

Ik HAAT hoe voetbal des te meer commercieel aan het worden is, maar doen alsof het niet waar is, je kop int zand steken en dan verwachten dat alles sportief en eerlijk verloopt en vooral dat dit allemaal voor geen financiële wantoestanden gaat leiden is toch te gek voor woorden :) ?

 

Als Knokke FC hooligans van antwerp of Club moet onvangen, gaat hen dat geld kosten. Geld dat ze niet halen bij de bakker. Dus ja er zijn idiote regels rond zitplaatsen. Ja ze zijn te belachelijk voor woorden. Net zoals het te belachelijk voor woorden is dat Knokke een profclub zou kunnen zijn met een gezonde financiële basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Pica said:

 

Alsof dat het punt was :) . De tijd dat je gewoon naar een voetbalmatch kon gaan kijken omdat het voetbal was bestaat nog, maar de tijd dat het alleen maar zo is, ligt lang achter ons. De tijd dat de stad de kosten voor politie op zich neemt, dat je spelers in het zwart kon betalen en de banken kon wijsmaken dat je kern xxx miljoen euro waard is om een lening te krijgen dus ook. Van een beerschot supporter verwacht ik hier toch meer zin voor realisme.

 

Ik HAAT hoe voetbal des te meer commercieel aan het worden is, maar doen alsof het niet waar is, je kop int zand steken en dan verwachten dat alles sportief en eerlijk verloopt en vooral dat dit allemaal voor geen financiële wantoestanden gaat leiden is toch te gek voor woorden :) ?

 

Als Knokke FC hooligans van antwerp of Club moet onvangen, gaat hen dat geld kosten. Geld dat ze niet halen bij de bakker. Dus ja er zijn idiote regels rond zitplaatsen. Ja ze zijn te belachelijk voor woorden. Net zoals het te belachelijk voor woorden is dat Knokke een profclub zou kunnen zijn met een gezonde financiële basis.

 

Volgende keer dan effectief vermelden dat je "het ontvangen van Antwerp en Brugge hooligans" bedoelt, en niet enkel over de terreurdreiging schrijven :)

 

Het aantal zitplaatsen bijvoorbeeld lijkt een domme regel, maar is op zich niet slecht gezien, je hebt zeker met de terreurdreiging en de steeds hoger oplopende kosten die daarbij horen, steeds meer geld nodig voor zaken waar je niets aan kan verdienen.

 

Mijn hele post gaat over jouw "terreurdreiging" en hoe angstig onze maatschappij is geworden dat dit zelfs uberhaupt maar een argument kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rhand zei:

 

Volgende keer dan effectief vermelden dat je "het ontvangen van Antwerp en Brugge hooligans" bedoelt, en niet enkel over de terreurdreiging schrijven :)

 

 

 

Mijn hele post gaat over jouw "terreurdreiging" en hoe angstig onze maatschappij is geworden dat dit zelfs uberhaupt maar een argument kan zijn.

 

Kosten zijn hoger daardoor en dat was een voorbeeld, niet de pointe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Belgisch voetbal verliest toch weer een beetje. Als je ziet hoe beerschot al dat volk op de been kan brengen is dat spijtig vind ik. 

 

Ook wel tof dat de cercle fans het stadion en het veld mochten afbreken en dit amper nieuwswaardig geacht wordt. Zou keer Club moeten geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pica zei:

Belgisch voetbal verliest toch weer een beetje. Als je ziet hoe beerschot al dat volk op de been kan brengen is dat spijtig vind ik. 

 

Ook wel tof dat de cercle fans het stadion en het veld mochten afbreken en dit amper nieuwswaardig geacht wordt. Zou keer Club moeten geweest zijn.

 

Hoor ik daar frustraties van een rivaal? :smirk:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Superjef zei:

 

Hoor ik daar frustraties van een rivaal? :smirk:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

 

Whut? Dat heeft niets met frustraties te maken :D ? Waarom zouden we gefrustreerd zijn om een vereniging :blink:

De jaloezie zit meer bij de trutjes.

 

En Cercle een mooie aanhang? Die bezemstelen die ze gebruiken om elkaars handen te geven staan niet voor niets bij elke thuismatch klaar e. 

Aanhang van Beerschot >>>>>> Cercle.

 

En waar haal je dat dat Beerschot dingen afgebroken heeft? Het waren de Cercle supporters die op de doelen gingen zitten, het waren deze supporters die brandjes waren aan het maken in het stadion en op het veld. Het waren zei die de mindervalide tribune hebben vernield want de Beerschot supporters zitten helemaal aan de andere kant..... 

Hun 'supporters' maken zelf hier nog graag fotootjes van en posten die op twitter met de melding dat Club toch wel zal betalen. Dat ze het veld betreden is ook niet gezond maar dat kan ik nog begrijpen. Het waren hun supporters dus laat ze nu ook maar is alles betalen.

 

Afbeelding

 

Afbeelding

 

eFSPfzy.jpg

De typische Beerschot supporter in al zijn glorie :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Superjef zei:

 

Hoor ik daar frustraties van een rivaal? :smirk:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

 

Cercle fans hebben vuur gesticht op het veld, de gehandicapte tribune afgebroken, een doel afgebroken, een deel van de zuid tribune afgebroken en misschien nog het ergste van al, het veld dat ze niet wilden betalen vertrappeld en hier en daar zelfs speciaal brokken uit getrokken :D . Laat ons ook de volwassen reactie niet vergeten waarbij ze de uitfans gingen gaan uitdagen :P . Van Nuffel zag dat het goed was, gaan we nu ook daar in de nationale pers een statement krijgen om de verantwoordelijken te identificeren?

 

Cercle heeft ongeveer 3000 man per match, Beerschot gaat vlot over de 10000. In West-Vlaanderen hebben we al veel eerste klassers, dus daar moeten er van mij ook geen meer bij precies :) . "Derby" erbij is op zich wel leuk, maar die match leeft bij paar honderd man in en rond Brugge, that's it. Er is maar één match in een jaar die ertoe doet voor mij en dat is tegen anderlecht. Gent, Antwerp, Cercle, .... zijn op zich aangename matchen, maar niet tegen echte rivalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat het Cercle geworden is. Al zou dat met het geld uit Monaco wel eens stevige brok kunnen worden volgend seizoen.
Wat die zogenaamde supporters uitsteken valt natuurlijk niet goed te praten.

Tenzij ze het stadiondossier van Club wat wilden vooruithelpen door Jan Breydel al voor een deel af te breken natuurlijk ;)


Beerschot vind ik persoolijk net iets te onnatuurlijk.
Uit nostalgie is eerst Germinal Ekeren opgeofferd om een Beerschot te kunnen hebben.. Wanneer dat misgaat, dan proberen we nog eens opnieuw met Wilrijk.
Hoelang zal het weer duren voor Wilrijk uit de naam geschrapt wordt? En als het misgaat, gaan we dan nog een andere club zoeken om die opnieuw om te dopen tot Beerschot?
En dat ze jaar na jaar kampioen werden moet toch ook niet verbazen.. Je zat met een spelerskern en omkadering op prof-niveau tussen amateurploegen die hoogstens semi-prof waren.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...