Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

AA Gent


iDealMys

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben hier compleet nieuw en heb ook nog niet zoveel ervaring met FM maar ik probeer nu al 2 jaar de tactiek van Gent na te bootsen in het spel en krijg het maar niet compleet onder de knie.

 

Zoals velen hier wel zullen weten speelt Gent in het echt met een 3-4-3 systeem. Het probleem hiervan in FM is echter dat spelers als Simon of Milicivic niet aanzien worden als spitsen maar eerder als vleugelspitsen. Dit zorgt ervoor dat ik 2 problemen stuit: De eerste is dat zij te ver van de TM spelen en de tweede is dat zij te weinig de bal komen vragen van het middenveld of de verdediging, dit afgewisseld met de nodige diepgang.

Mijn vraag luidt dus als volgt: welke rol kan je hiervoor best gebruiken en welke individuele of teaminstructies kan hiervoor best gebruiken?

Verdere opmerking of tips zijn zeker ook welkom.

 

Momenteel ziet mijn opstelling er zo uit:

                   TM (o)

HVS (o)                       HVS (o)

VS (o) VSM (o) BVM (o) VS(o)

       CV (v) CV (v) CV (v)

                 DM (v)

 

Teaminstructies: Op balbezit spelen, Voetballend uitverdedigen, Geduld opbrengen, Over elkaar heengaan, Meer druk zetten, Verdediging iets verder vooruit, Kort afspelen voorkomen

individueel: Beide hangende vleugelspitsen vraag ik om het veld smaller te houden

 

Groeten iDM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij meteen opvalt is dat geen enkele speler een aanvallende rol kreeg. Je kiest voor een TM in de spits maar het lijkt alsof die niemand heeft om de bal naar af te leggen gezien je HVS een ondersteunende rol kregen. Die zou ik beiden toch een aanvallende rol geven. Sowieso vind ik het zelf erg moeilijk in FM om een TM te laten renderen, tenzij gecombineerd in een small man/big man combi, dus met een DS of A.

Je VS die op die HVS plakt lijkt me ook niet gezond, die gaan denk ik meer in elkaars weg lopen dan wat anders.

Je drie centrale verdedigers krijgen te weinig steun vanuit het centrale middenveld, daar moet ene zeker een verdedigende rol krijgen.

Als je pressing wilt voeren ben je ook beter met een meevoetballende goalie voor als je verdedigende linie te ver vooruit staat en er een spits door glipt bvb.

Dat zijn zo mijn eerste bedenkingen, maar ik heb ook de wijsheid niet in pacht hoor ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...