Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Films & Series


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Just now, Rhand zei:

In de afgelopen twee weken alle drie de seizoenen van Peaky Blinders weer gezien. Wat een geniale serie is het toch.

Eergisteren heeft de BBC aangekondigd dat de serie op 15 November weer wordt uitgezonden! @Pica

 

Ook nog The Boss Baby gezien. Leuke film maar niets speciaals.

 

Voorlopig dus nog even wachten op de Peaky Blinders en het vijfde seizoen van VikingsThe Walking Dead is wel net van start gegaan en binnenkort zou ook seizoen 2 van Frontier online moeten komen op Netflix.

Ook wordt het tijd om Narcos en El Chapo te gaan kijken, denk ik.

 

Onze interesses in series komen goed overeen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 976
  • Created
  • Laatste reactie

update:

Films:

Detroit (toch wel aanrader,iets wat 50 jaar geleden gebeurd is,nog steeds actueel thema helaas)

Le Fidèle (niet slecht maar ook niet super,zelfde niveau als rundskop bvb,persoonlijk vind ik Black,Loft en, D'Ardennen beter)

 

series:

Gangland Undercover (begint ook wel interessanter te worden,alleen vind ik nergens geen (officiële) info of er nog 3de seizoen van komt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Pica zei:

Le fidèle was een echte ontgoocheling, al het budget precies naar die ene scene geweest :D

 

Wie weet :P

Roskam wordt beetje overhypet ook blijkbaar.

Zijn films overstijgen de middelmaat niet echt.

Het zijn geen vervelende films maar ik krijg er ook totaal geen wow gevoel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Weer even geleden sinds ik hier postte, ondertussen alle drie de seizoenen van Narcos gekeken, topserie. Ook het eerste seizoen van El Chapo achter de rug, iets minder goed maar nog altijd bovengemiddeld.

Rick n Morty derde seizoen was beschikbaar op Netlfix, dus dat ook uitgekeken, en ook Family Guy seizoen 3 en 4 achter de rug.

 

De eerste aflevering van Suburra achter de rug, ziet er een erg interessante serie uit. En ook The Walking Dead is weer terug, dus die volgen we ook.

 

Uiteindelijk nog een film bekeken ook, War Machine (2017) met Brad Pitt. Leuke film, interessant verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
10 minuten geleden, ivago zei:

Gisteren beginnen kijken naar de Netflix-serie Dark.

Eerste twee afleveringen gezien, en vond het zeer de moeite! Enige nadeel is dat het in t Duits te doen is, wat een afgrijselijk lelijke taal is dat toch.

 

Staat ook op mijn lijstje. Vind het eigenlijk wel leuk dat het in een andere taal is hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Iker zei:

 

Staat ook op mijn lijstje. Vind het eigenlijk wel leuk dat het in een andere taal is hoor.

Het hoeft voor mij ook geen Engels te zijn, maar Duits yuck :P

Nu, het zegt veel over hoe goed de serie is, want ik wil absoluut verder kijken. Zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben onlangs naar Suits beginnen zien.

Ondertussen aan seizoen 4 begonnen.

Maakt nog eens duidelijk dat iedereen buiten de lijntjes kleurt en hoe corrupt men kan zijn als het om geld gaat.

Hoe iedereen zijn eigen hachje wilt redden en daarvoor tot het uiterste gaat of gedreven wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ivago zei:

Het hoeft voor mij ook geen Engels te zijn, maar Duits yuck :P

Nu, het zegt veel over hoe goed de serie is, want ik wil absoluut verder kijken. Zeker doen!

 

Als je toch series in andere talen wilt zien.

Narcos,Gomorra en Fauda zijn ook aanraders en niet in het Duits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 1 van The Tudors achter de rug, goeie serie tot dusver vind ik. Heb echter geen research gedaan om te zien hoe realistisch en consequent aan de echte geschiedenis het is, om eventuele spoilers te vermijden.

 

Voorts ook nog volgende series begonnen of beeindigd:

Suburra Eerste seizoen. Italiaanse Netflix serie over gangsters in Rome. Ben fan.

Vikings Vijfde seizoen, goed begonnen weer. Grote fan van Ivar.

Peaky Blinders Vierde seizoen, Cillian Murphy zei op voorhand dat dit het beste seizoen tot dusver zou worden, en daar moet ik hem gelijk in geven, toch voor de eerste vijf episodes. De laatste, met de seizoensfinale, was toch iets teleurstellend omdat het zo simplistisch was en een beetje "rap-rap" uitgewerkt.

Taboo Eerste seizoen. Heb nog maar 2 episodes gezien, maar het heeft wel al een enorme indruk op me achtergelaten. Zeer sterke Tom Hardy die toch uitgroeit naar mijn favoriete acteur. Jammer dat het niet op Netflix staat, want online is het moeilijk in goeie kwaliteit met ondertitels te vinden.

The Walking Dead Achtste seizoen. Same old, same old, ja. Blijft interessant, maar het wordt toch goed uitgemolken en heeft al lang niets meer met de initial verhaallijn te maken.

 

Ondertussen zijn er weer nieuwe episodes van El Chapo en Frontier beschikbaar op Netflix.. Zoveel te kijken, zo weinig tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Seizoen 3 van Fargo was weer fenomenaal.

Glansprestaties van o.a. Ewan McGregor maar vooral van David Thewlis, die je mogelijk kent als Remus Lupin in de HP-films.

Hilarische dialogen en scenes waarbij de tranen van t lachen over mijn kaken stroomden. Daar bovenop bij momenten adembenemend cinematografisch werk.

Elke minuut van elke aflevering puur genieten.

Must-see!

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 17-1-2018 at 11:03, Iker zei:

Iemand deze al gezien? https://www.demorgen.be/tvmedia/-the-end-of-the-f-ing-world-f-ing-subliem-bb8f7aac/

 

Op 2 dagen uitgekeken, 8 aflevering van 20 min. Vond het niet slecht maar om het subliem te noemen....

Vooral het einde vond ik maar flauw. Ik hou niet zo van eindes die rap rap gaan en waarin alles opgepropt zit.

Aflevering 1 gezien, vond het ook cava, maar had misschien te hoge verwachtingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik nog eens update heb gedaan:

 

films:

Brave

Bridge Of Spies (leuke film,echter geen uitschieter)

Three Bilboards Outside Ebbing,Missouri (toppertje,drama met toch paar humoristische momenten,paar scenes is de trucage te duidelijk)

Life (Vind deze beetje remake van Alien,is niet beter of slechter dan de legendarische film)

Into The Woods (tja,wou me laten verrassen,slecht aangekomen)

You Were Never Really Here (kan hem niet echt vatten,complex)

Hostage (niet slecht,niet goed)

The Hunger Games:Mockingjay - Part 2 (hoop dat dit echt het einde is)

 

series:

Beau Séjour (beter vlaamse serie,vond het raar dat dat in weinig lijstjes van de serie top tercht kwam)

Suits (sz5,kan me wel boeien,hoop dat seizoen 6 snel op netflix komt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat gezegd van Twin Peaks: The Return...

Het had zijn momenten, waarbij ik in het verhaal gezogen werd of me kostelijk amuseerde met de absurde dialogen en/of personages. De scenes waarin we getuige mogen zijn van Lynch's persoonlijke LSD-trips en nachtmerries gingen mij echter vaak te ver of ze waren zo klungelig in beeld gebracht dat ik ze enkel bespottelijk en grotesk vond. En wtf was de bedoeling van die optredens op elk eind van een aflevering? Hier en daar een goe nummer ("the" NIN bvb) maar wgat's the use? 

Ik had zo het gevoel dat Lynch iets had van: ik heb al zo'n danige fanbase dat het niet uitmaakt wat ik toon, ze slikken het toch sowieso. en door dat overheersende gevoel wil ik 'the return' het meest omschrijven als zijnde 'pretentieus'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de afgelopen maand heb ik samen met de vrouw alle vier seizoenen van The Tudors uitgekeken, ik heb me bewust van wikipedia afgehouden tot als ik klaar was met de serie, en dat was een goede keuze gebleken achteraf gezien de schrijvers toch heel veel vrijheid hebben genomen met allerlei zaken, en (naar mijn mening) niet altijd ten goede van het verhaal.

Uiteindelijk vond ik het wel een vrij goede serie die er toe geleidt heeft dat ik wat meer te weten ben gekomen over die best wel interessante periode. Het tijdsverloop in de serie verliep wel een beetje vreemd met momenten, maar bon.

Los daarvan ook Taboo uitgekeken, een BBC-serie met Tom Hardy. Echt een geweldige serie, klopt aan de deur van mijn top-10. Benieuwd naar seizoen 2. Verhaal speelt zich af begin 19e eeuw in London, waarbij een man van zijn vader een heel klein stukje land erft aan de oostkust van Canada, en hij probeert de Britse kroon en de "Honourable East India" tegen mekander uit te spelen en beiden te duperen om er zelf als winnaar mee uit de bus te komen. Goeie sfeer, goeie acteerprestaties.

 

Ook volgende films bekeken:

 

Bright (2017) Netflix Original met Will Smith over een moderne maatschappij waar mensen, Orcs en Elven met mekaar problematisch samenleven. Hij is flik en met een Orc als partner moeten ze een bepaald wapen vrijwaren van rogue Elves, gangsta Orcs en corrupte flikken (he, toch iets realistisch!). Goeie film zonder meer, simpel einde.

War for the Planet of the Apes (2017) Einde van de trilogie, vond de eerdere films precies beter maar het was zeker geen slechte film.

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017) Soort van vervolg op de originele Jumanjii van 20 jaar geleden, maar dan met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Jack Black. Simpel concept, maar wel vrij grappig uitgewerkt. Geslaagde comedy in mijn ogen. Ook een grappig interview met Screen Junkies van die mannen: 

 

 

Ook nog twee Poolse films bekeken, die vertellen over het leven onder Soviet-heerschappij na de Tweede Wereldoorlog. Zeer aangrijpende films, des te meer daar ze zeer waarheidsgetrouw weergegeven werden. Polen heeft de laatste honderd jaar toch serieus wat griezelverhalen als werkelijkheid mogen ervaren, en uit eigen ervaring moet ik zeggen dat deze zaken te weinig belicht werden in mijn schoolgaande tijd.

Czarny Czwartek. Janek Wisniewski Padl. (2011) Verhaal over de "vredevolle" dokwerkers-betogingen en stakingen in 1970 die met kogels uiteengeslagen werd, met verschillende doden tot gevolg.(titel in het Nederlands: Zwarte Donderdag, Jan Wisniewski valt/sterft) Doorspekt met effectief beeldmateriaal uit het archief in zwart wit, waardoor je toch telkens met je neus op de feiten gedrukt wordt: (groot)ouders van mijn collega's, vrienden en kennissen hebben dit effectief meegemaakt niet zo heel lang geleden.

Popieluszko. Wolnosc jest w nas. (2009) Verhaal van een Poolse priester over zijn geweldloos verzet tegen de Soviet-onderdrukker wat uiteindelijk leidt tot zijn ontvoering, marteling en dood door toedoen van de Poolse communistische overheid in opdracht van de Soviets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rhand zei:

War for the Planet of the Apes (2017) Einde van de trilogie, vond de eerdere films precies beter maar het was zeker geen slechte film.

 

 

Toch betwijfel ik of dit het einde is van de franchise.

Er is nog altijd een groot gat tussen deze en de eerste Planet Of The Apes dat nog ingevuld moet/kan worden imo.

De apen zijn nog altijd maar in het begin van hun ontwikkeling als dominante soort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...