Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Post als eerst is wat meer gegevens over je computer rechtsmuisknop eigenschappen deze computer.

Daarnaast wat is je budget ? om specifiek te zien wat voor grafische kaart je hebt dien je bij bij start-uitvoeren-dxdiag in te voeren, nu hebben we eigenlijk geen idee over welke computer het gaat.

Inverteren in oude computer heeft weinig zin . Al eens de drivers geupdate ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie
10 minutes ago, Darkness-SI- zei:

Post als eerst is wat meer gegevens over je computer rechtsmuisknop eigenschappen deze computer.

Daarnaast wat is je budget ? om specifiek te zien wat voor grafische kaart je hebt dien je bij bij start-uitvoeren-dxdiag in te voeren, nu hebben we eigenlijk geen idee over welke computer het gaat.

Inverteren in oude computer heeft weinig zin . Al eens de drivers geupdate ? 

f9142fc49081bc8567b6fe220c91e7d9.png

5dbf8d94c79db31f58ba7b648a017dab.png

 

zoiets ongeveer wat je nodig hebt? :) pc zal nu een 3 jaar oud zijn ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Piussi zei:

f9142fc49081bc8567b6fe220c91e7d9.png

5dbf8d94c79db31f58ba7b648a017dab.png

 

zoiets ongeveer wat je nodig hebt? :) pc zal nu een 3 jaar oud zijn ongeveer.

 

Dit is precies wat ik nodig heb ik idd allereerst update de drivers even via --> http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

of http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+64 mocht je Windows 7 hebben. Dit kan de prestatie aanzienlijk verbeteren.

Mochten dit nog niet de gewenste resultaten opleveren kun je gaan voor een nieuwe grafische kaart dit het jou zwakste punt is in het systeem je interne geheugen en processor zijn voorlopig nog ruim voldoende.

Deze kaart lijkt mij een prima opvolger --> https://www.alternate.be/GIGABYTE/Radeon-RX460-WINDFORCE-OC-4G-Grafische-kaart/html/product/1293269?lk=6031

Het is niet de duurste kaart maar je gaat er wel behoorlijk op vooruit het systeem zal in ieder geval meer in balans zijn.

Je huidige Grafische chip is eigenlijk gewoon verouderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Darkness-SI- zei:

 

Dit is precies wat ik nodig heb ik idd allereerst update de drivers even via --> http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

of http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+64 mocht je Windows 7 hebben. Dit kan de prestatie aanzienlijk verbeteren.

Mochten dit nog niet de gewenste resultaten opleveren kun je gaan voor een nieuwe grafische kaart dit het jou zwakste punt is in het systeem je interne geheugen en processor zijn voorlopig nog ruim voldoende.

Deze kaart lijkt mij een prima opvolger --> https://www.alternate.be/GIGABYTE/Radeon-RX460-WINDFORCE-OC-4G-Grafische-kaart/html/product/1293269?lk=6031

Het is niet de duurste kaart maar je gaat er wel behoorlijk op vooruit het systeem zal in ieder geval meer in balans zijn.

Je huidige Grafische chip is eigenlijk gewoon verouderd.

 

BEdankt! Even drivers gedaan en zal wel eens bekijken. En daarna misschien eens bekijken of ik ergens die kaart kan upgraden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Darkness-SI- zei:

Hoe staat het er inmiddels voor?

 

Momenteel heb ik nog niets gekocht. Ben ook eens gaan luisteren waar ik mijn pc gekocht heb in de tijd. Daar stelden ze mij een GeForce GTX1060 - 6 Gb voor.. Die kost dan weer wel 340€..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

12 uren geleden, Darkness-SI- zei:

Heb je helemaal niks aan zo dure kaart om dat die veel te snel is voor jou computer en totaal niet in balans.

Ze verkopen puur om feit om geld te in laatje te krijgen in de winkel.


Daar zal je idd met jouw pc nooit het maximale uithalen. Zie het als een auto die 300km/u kan rijden kopen om in't stad van punt 1 naar punt 2 te rijden. :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het topic niet volledig gelezen, 't is laat en kan niet slapen van de pijn (heb van 't weekend auto ongeluk. Een rotzak heeft mij van de baan geramd!)

 

Anyway, ik ben Informaticus, dus in't vervolg vraag maar. (geen MAC hé IBM/PC)

 

edit: 'k zie nen  A10 5800

 

Dus overclock dat spel eens als em niet rap genoeg is. 't is ervoor gemaakt. Als ge niet weet wat ik nu juist gezegd heb. LAAT HET DOEN!. je wilt geen gesmolten pc.

 

Zelf zit ik met een i5 2500K 4.6GHZ GTX970 4GB en 8MB RAM en en SSD van 256 GB en een HD van 2 Tera. Draait elk spel op High/Ultra

 

Weet wel wat ge doet. Zonder deftige koeler loopt het slecht af om te overclocken van 3.3 naar 4.6.

 

En zorg voor de nodig software enzo. 

 

Leer het eerst maar goed voor je begint te knoeien in je BIOS en je voltage begint te wijzigen en dergelijke.

 

Persoonlijk totaal geen AMD fan wel, dus daar ken ik veel minder over; 'k ben een Intel man.

 

Anyway, laat dat spel overclocken naar 4.5ghz (5ghz kan ook, maar plz don't als beginner) en zorg dat ge minstens een Coolermaster  212+ hebt en een voeding van 750Watt

 

Maar laat het doen aub, anders gade misère hebben, goed bedoeld hé, maar als ge de vragen stelt die gij stelt.. Moede nog wat leren. Ik was in 't begin ook zo. Mijn RAM latten gefrituurd

 

Anyway, take care.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb ook een vraag?

Ben de laatste tijd terug wat cities skylines aan't spelen maar dat bolt soms (meestal) van geen kanten.

Is het omdat ik nog maar ouderwetse videokaart (Radeon HD6570) heb?

Ik heb onlangs mijn RAM geheugen uitgebreid van 8GB naar 16GB maar dat blijkbaar helpt niet echt.

Ik heb ook wel redelijk wat Gigabytes uit de workshop van het spel gedownload.

Bij FM heb ik zelden of nooit problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, hjs666 zei:

Ik heb ook een vraag?

Ben de laatste tijd terug wat cities skylines aan't spelen maar dat bolt soms (meestal) van geen kanten.

Is het omdat ik nog maar ouderwetse videokaart (Radeon HD6570) heb?

Ik heb onlangs mijn RAM geheugen uitgebreid van 8GB naar 16GB maar dat blijkbaar helpt niet echt.

Ik heb ook wel redelijk wat Gigabytes uit de workshop van het spel gedownload.

Bij FM heb ik zelden of nooit problemen.

 

die mods uit de workshop zijn dodelijk. Als je youtubers kijkt die anders vlot andere spellen trekken zie je die meestal ook wel moeite hebben met Cities Skylines. Ik gok dat het daaraan zal liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30 januari 2017 at 17:30, Piussi zei:

 

GTX 1060 en een I5-7600

moederbord moet ik nog bekijken

En geheugen twijfel ik nog tussen 8 of 16gb vooral omdat planet coaster aangeeft 12gb nodig heeft.

 

Ik zou hoe dan ook voor de 16 gaan. 

Je moet rekening houden met het feit dat elk nieuw spel meer gaat vragen van je computer. Misschien niet in het komende jaar (hoewel...), maar wel in de komende twee of drie jaar. Maar dat is puur persoonlijk. 

 

Specifieke reden waarom je niet voor de I7 gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, SgtPepper zei:

 

Ik zou hoe dan ook voor de 16 gaan. 

Je moet rekening houden met het feit dat elk nieuw spel meer gaat vragen van je computer. Misschien niet in het komende jaar (hoewel...), maar wel in de komende twee of drie jaar. Maar dat is puur persoonlijk. 

 

Specifieke reden waarom je niet voor de I7 gaat? 

 

Omdat ik daarop overal een duidelijk antwoord krijg of vind bij opzoekwerk dat de I5 volstaat voor gaming. I7 zou vooral intressant zijn bij videorendering en bewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, SgtPepper zei:

 

Ik zou hoe dan ook voor de 16 gaan. 

Je moet rekening houden met het feit dat elk nieuw spel meer gaat vragen van je computer. Misschien niet in het komende jaar (hoewel...), maar wel in de komende twee of drie jaar. Maar dat is puur persoonlijk. 

 

Specifieke reden waarom je niet voor de I7 gaat? 

 

i5 is ruim voldoende voor 1080p hd gaming. Ik neem toch aan dat hij niet in 1440p of VR gaat spelen. :P 

En idd zou ook voor de 16gb gaan, 8gb zou nog wel lukken op dit moment maar binnen hier en een jaar ga je moeten uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Bankje zei:

 

i5 is ruim voldoende voor 1080p hd gaming. Ik neem toch aan dat hij niet in 1440p of VR gaat spelen. :P 

En idd zou ook voor de 16gb gaan, 8gb zou nog wel lukken op dit moment maar binnen hier en een jaar ga je moeten uitbreiden.

 

Ik speel inderdaad op 1080p en vr is momenteel niet aan mij besteed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bankje zei:

 

i5 is ruim voldoende voor 1080p hd gaming. Ik neem toch aan dat hij niet in 1440p of VR gaat spelen. :P 

En idd zou ook voor de 16gb gaan, 8gb zou nog wel lukken op dit moment maar binnen hier en een jaar ga je moeten uitbreiden.

 

2 uren geleden, Piussi zei:

 

Omdat ik daarop overal een duidelijk antwoord krijg of vind bij opzoekwerk dat de I5 volstaat voor gaming. I7 zou vooral intressant zijn bij videorendering en bewerking.

 

Ah ja, ik zou voor de I7 gaan omdat ik dan vlotter in diverse bewerkingprogamma's kan werken en die dan nog eens laat draaien tijdens FM :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...