Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie

Kan er mij iemand helpen?

Dit komt op mijn scherm: Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

 

Klopt de volgorde van de devices als je in het menu gaat kijken? Ik had dit probleem eens bij een oude laptop omdat het USB station boven mijn interne harde schijf stond qua prioriteit voor opstarten en ik een gewone memory stick had laten insteken, waar uiteraard geen Windows opstond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de volgorde van de devices als je in het menu gaat kijken? Ik had dit probleem eens bij een oude laptop omdat het USB station boven mijn interne harde schijf stond qua prioriteit voor opstarten en ik een gewone memory stick had laten insteken, waar uiteraard geen Windows opstond.

Ik ken helemaal niets van pc's dus klinkt als Chinees :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken helemaal niets van pc's dus klinkt als Chinees :P

 

OK :D Tijdens het opstarten, staat er normaal welke knop je moet drukken om in het opstartmenu te raken. Bij mijn PC F1 of de del knop. Als je naar Boot gaat, zal je zien van welk station de pc eerst probeert op te starten. Mogelijk staat er een station (bv dvd speler, USB, ...) boven je harde schijf waarvan de pc probeert op te starten terwijl dat niet de bedoeling is, waardoor je die melding krijgt. Je kan die volgorde dan aanpassen als dat de oorzaak is.

 

In de prehistorie zag het er zo uit:

vmi_boot_menu.png

 

Vond niet meteen een hedendaagse screen, zo is het bij mijn pc:

 

fpb22t.jpg

 

Bij mij staat Windows op de harde schijf "P2 - Samsung ...". Een andere ervaring heb ik niet met die melding, hopelijk kan dit helpen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu match voetbal, daarna ga ik dat keer proberen :)

En is het gelukt?

Meestal zit dit achter 'Esc', F1 of F10

 

Vaak heb je via F10 direct de keuze van waar je wilt opstarten (booten) en via ESC of F1 opene je meestal de BIOS configuratie waar je die instellingen kan aanpassen zodat je het in de toekomst niet meer tegenkomt.

Indien je nog niet kan opstarten via het manueel selecteren van je harde schijf, kan je best je Windows Recovery CD insteken (of downloaden en op USB zetten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, omdat de kosten om de grafische kaart van mijn laptop te herstellen te hoog zullen oplopen, ga ik kijken voor een nieuwe computer. Dit keer een 'vaste' computer en geen laptop. Alle ideeën/raad zijn welkom.

Ik wil dat mijn nieuwe personal computer zo lang mogelijk meegaat en ga de nieuwe aankoop enkel gebruiken om te gamen.

Naar wat ik het best kijk qua merk, harde schijf, grafische kaart, ... Wat ik absoluut niet mag kopen enz.

Alvast merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, omdat de kosten om de grafische kaart van mijn laptop te herstellen te hoog zullen oplopen, ga ik kijken voor een nieuwe computer. Dit keer een 'vaste' computer en geen laptop. Alle ideeën/raad zijn welkom.

Ik wil dat mijn nieuwe personal computer zo lang mogelijk meegaat en ga de nieuwe aankoop enkel gebruiken om te gamen.

Naar wat ik het best kijk qua merk, harde schijf, grafische kaart, ... Wat ik absoluut niet mag kopen enz.

Alvast merci!

 

Heb je budget ? wil je hem zelf samen stellen bij bijvoorbeeld alternate.be ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt. Liefst onder de 1000 eu. Ga hem niet zelf samenstellen want zo veel ken ik er niet van. Voorkeur gaat naar winkelaankoop.

in een lokale winkel vragen om hem samen te stellen. Die kunne er meestal beter dingen van maken dan de standaard computers voor zelfde of goedkopere prijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweakers bestbuy guides ook altijd handig.

Een i7 heb je niet nodig btw, tenzij e videobewerking of van die zaken doet. Beter een high end i5 en een goede grafische kaart. ;) 8 GB ram, ee' SSD en gaan! :)

 

Ik snap niet veel van uw post, ik ben niet echt technisch aangelegd om het verschil tussen al dat soort zaken waar je een computer voor nodig hebt te weten  :hmmz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'nieuwe' doet ook weer lastig.

Ik heb wat nieuwe hardware gekocht (hoofdtelefoon, muis,...) en als ik mijn hoofdtelefoon verplaats van USB-poort omdat hij serieus kraakt krijg ik een MACHINE_CHECK_ERROR. Vroeger loste het zichzelf wel op maar nu krijg ik hem niet meer normaal opgestart.

 

Ik ga eens proberen om het te herstellen via een Windows 10-recovery maar als dat niet werkt zal het misschien toch een nieuwe worden.

Omdat de USB-poorten bijna 7 jaar oud zijn heeft het duidelijk wat problemen met nieuwe apparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweakers bestbuy guides ook altijd handig.

Een i7 heb je niet nodig btw, tenzij e videobewerking of van die zaken doet. Beter een high end i5 en een goede grafische kaart. ;) 8 GB ram, ee' SSD en gaan! :)

 

Nu snap ik het al wat beter, merci voor de info, moet zeker een goede grafische kaart zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik opnieuw op het internet aankoop koop ik dan het best via alternate? Is dat een betrouwbare site en/of heeft daar iemand ervaring mee? Of zouden jullie toch opteren voor een andere webshop? Qua budget zou ik het liefst toch zo laag mogelijk willen houden. Ik wil niet meer een investering doen van ongeveer 1000 euro als hij na een goeie drie jaar niet meer marcheert. Voor de grafische kaart is het eigenlijk enkel voor FM te spelen dus misschien kan ik ook daar enigszins op besparen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op met de mijne, is mij nog steeds niet gelukt om de Windowsinstallatie te herstellen en zelfs fabrieksherstel wil hij niet doen.

 

Dan maar contact opgenomen met de lokale hersteller om mijn huidige installatie te redden en een aantal nieuwe onderdelen aan te kopen.
Als dat te duur zou uitvallen ga ik gewoon voor een volledig nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik opnieuw op het internet aankoop koop ik dan het best via alternate? Is dat een betrouwbare site en/of heeft daar iemand ervaring mee? Of zouden jullie toch opteren voor een andere webshop? Qua budget zou ik het liefst toch zo laag mogelijk willen houden. Ik wil niet meer een investering doen van ongeveer 1000 euro als hij na een goeie drie jaar niet meer marcheert. Voor de grafische kaart is het eigenlijk enkel voor FM te spelen dus misschien kan ik ook daar enigszins op besparen?

 

Al vrij veel gekocht bij Alternate, zeker betrouwbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vrij veel gekocht bij Alternate, zeker betrouwbaar. 

 

Oké, zal daar eens kijken nu. Ik heb vooral gezocht via coolblue (computerstore) op dit moment.

 

Daar voorlopig deze twee pisten 'tegengekomen'

http://www.computerstore.be/product/659685/category-181028/hp-pavilion-550-127nb-azerty.html

http://www.computerstore.be/product/677432/category-181027/medion-akoya-p5375.html

 

EDIT: Bij Alternate spreekt de Nightblade me wel zeer erg aan, maar ik heb dan nog geen monitor erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...