Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Je kan overwegen om zelf iets samen te stellen, dan kan je besparen op zaken waar de standaard producten nogal overkill zijn. I7 processor is zeker geen must. Ik draai zelf op de beste i5 processor (geen i7 zoals je vaak tegenkomt) en heb maar 8gb ram steken. Wat ik daarmee uitspaarde heb ik in een grafische kaart van 400 euro gestoken. FM draait desondanks nog vlot met 150.000 spelers en quasi alle competities.

Wat heb je in gedachten qua prestaties?

FM-based prestaties moeten echt vlot zijn. Zoals jij zegt met alle competities en een zeer groot aantal spelers, moet het toch snel draaien! Zo'n spel dat megatraag loopt zet ik namelijk sneller af dan dat ik voortspeel...

Wat voor websites stel je je laptop dan zelf samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie
Ik heb uiteindelijk van een vriend zijn oude Acer Predator (G7710) voor een goede prijs kunnen overkopen (inclusief, gamingmuis, -toetsenbord en scherm). Met de prijs die ik er hem voor heb betaald heb ik nog budget over om er bvb meer geheugen en een SSD in te steken.

Een vraagje: is een SSD echt belangrijk ? Er zitten nu drie schijven van 1TB in (2 van hem plus die uit mijn vorige pc) en hij start nu al zeer snel op. Er is nog plaats voor een vierde schijf, maar moet mijn besturingssysteem daar dan op overgezet worden ? Of waarvoor is zo'n SSD nog goed ?

Verder zit er nog een goede GPU in, de details ben ik even vergeten, een Intel i7 processor (2.9 Ghz). Wel maar 6GB RAM, maar da's niet zo duur om uit te breiden.

Nu eerst nog goed al het stof uitblazen en misschien al wat aanpassen, maar normaal moet deze vlot draaien wat ik van plan ben.

Ik vind SSD zijn geld toch wel waard. Pc staat in 5 seconden volledig op en alles draait vlotter.

Wat zet je daar dan op ? Alleen je OS ? Mijn nieuwe tweedehandse start ook wel redelijk snel op.

Qua uitbreiding denk ik toch ook aan 8 GB RAM en een high end GPU, maar ik wacht wel even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan overwegen om zelf iets samen te stellen, dan kan je besparen op zaken waar de standaard producten nogal overkill zijn. I7 processor is zeker geen must. Ik draai zelf op de beste i5 processor (geen i7 zoals je vaak tegenkomt) en heb maar 8gb ram steken. Wat ik daarmee uitspaarde heb ik in een grafische kaart van 400 euro gestoken. FM draait desondanks nog vlot met 150.000 spelers en quasi alle competities.

Wat heb je in gedachten qua prestaties?

FM-based prestaties moeten echt vlot zijn. Zoals jij zegt met alle competities en een zeer groot aantal spelers, moet het toch snel draaien! Zo'n spel dat megatraag loopt zet ik namelijk sneller af dan dat ik voortspeel...

Wat voor websites stel je je laptop dan zelf samen?

Ik heb mijn desktop via een Hollandse site gekocht, naam moet ik eens opzoeken. Bto is ook goed voor Laptops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ja ik zie het, 't is hier dak moet zijn. Genoeg nerdy-gekwebbel gelezen om zeker te zijn.

Dus beste heren, graag uw advies:

ik ga in de loop van volgende week een nieuwen pc aanschaffen, en het moet een FM-beest worden. Dus geschikt om FM te spelen met GROTE databases, grafische kaart van iets minder belang maar heb er toch graag schoon beeld bij ook.

Ik ben bij mijn rondneustocht op twee uitgekomen die om en rond mijn budget van €1000 vielen, die ik er stilistisch geslaagd vond uitzien en waarvan de specificaties voor zover ik daar voldoende van ken er ook dik in orde uitzagen: de MSI Nightblade en Acer Predator

 

En ja ik weet het, ge zijt best dat ge zelf uw pc samenstelt door componenten te gaan combineren etc etc maar heb geen zin daar tijd en energie in te steken, ik ben ook maar een product van onze consumptiemaatschappij. Hebben, nu, hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: ik heb (eindelijk) de melding gekregen dat mijn pc compatibel is voor Windows 10 en dat ik kan downloaden/upgraden. Is het de bedoeling dat ik mijn bestanden eerst overzet op een externe HD of worden deze bewaard tijdens de upgrade?

 

Die worden bewaard. Maar een backup kan nooit kwaad zeker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoe kan ik mijn pc best opkuisen? :)

 

 

Je wilt de computer versnellen en virussen verwijderen?

 

Laten wij beginnen!

 

Stap 1 :

Indien Windows 7 ---> Start ---Uitvoeren ---> MSCONFIG --> Tablad opstarten stuur even een screenshot

Indien Windows 8 of later rechtermuisknop --> Taakbeheer ---> opstarten.

 

Wij gaan kijken of we onnodige zaken kunnen uitschakelen die niet verplicht mee moeten worden opgestart met de computer.

 

Stap 2 : 

Installeer CCleaner ---> https://www.ccleaner.com/haal de overbodige rotzooi weg ( doorloop tablad ccleaner en register ) even de boelopschonen.

 

Stap 3:

 

Nu gaan wij de overbodige restanten van je computer verwijderen indien Windows 7 --> start uitvoeren --> cleanmgr

Indien later de zoek in windows ---> cleanmgr

Selecteer de C schijf druk hier na op systeembestanden opschonen hij gaat opnieuw zoeken vink alles aan en druk vervolgens op OK.

 

Stap 4 : 

 

Als laats installeer Anti Malware Bytes ---> https://www.malwarebytes.org/mwb-download/sem/laat je computer scannen dit kan enige tijd duren circa 25 minuten tot een 60 minuten.

Verwijder de items en herstart je PC.

Installeer hierna ADWCleaner ---> https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/vink alle bestanden die gevonden zijn aan en herstart je PC

( Beiden programma's los van me kaar draaien niet samen! )

 

Stap 5 : 

Ga naar je configuratie scherm en verwijder de overbodige programma's die je niet meer gebruikt uit de software lijst.

 

Ik hoor graag hoe er nu voorstaat dan nemen wij vervolg stappen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk van een vriend zijn oude Acer Predator (G7710) voor een goede prijs kunnen overkopen (inclusief, gamingmuis, -toetsenbord en scherm). Met de prijs die ik er hem voor heb betaald heb ik nog budget over om er bvb meer geheugen en een SSD in te steken.

Een vraagje: is een SSD echt belangrijk ? Er zitten nu drie schijven van 1TB in (2 van hem plus die uit mijn vorige pc) en hij start nu al zeer snel op. Er is nog plaats voor een vierde schijf, maar moet mijn besturingssysteem daar dan op overgezet worden ? Of waarvoor is zo'n SSD nog goed ?

Verder zit er nog een goede GPU in, de details ben ik even vergeten, een Intel i7 processor (2.9 Ghz). Wel maar 6GB RAM, maar da's niet zo duur om uit te breiden.

Nu eerst nog goed al het stof uitblazen en misschien al wat aanpassen, maar normaal moet deze vlot draaien wat ik van plan ben.

 

Een SSD is zeer belangrijk je computer start in enkele seconden op wel dien je Windows opnieuw te installeren op de C schijf anders merk je geen verbeteringen.

Een SSD is daarna ook nog eens geluidloos.

Lees op mijn eigen bedrijfs pagina ---> http://www.timmer-itsolutions.nl/?page=ssdeven wat de voordelen van een SSD kunnen zijn. Ik doe naast research werk voor Sports Interactive mijn eigen zaak onderhouden in IT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die acer predator had ik ook bekeken toen ik een nieuwe pc ging kopen, leek mij goed. Tot een kenner mij erop wees dat dat eigenlijk maar een matige grafische kaart was (zelfs voor fm niet echt super)

 

Acer zou ik ook zeker niet nemen kwalitatief zijn de onderdelen met name het moederbord en de voeding van zeer matige kwaliteit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb door omstandigheden mijn Windows eens volledig moeten opnieuw installeren, en daarbij ook een aantal programma's die ik heb. 

Nu heb ik, voor de veiligheid, mijn Windows-installatie op 1 harde schijf gezet en al de rest (vooral Steam + games) zit op een tweede schijf.

 

Sinds die nieuwe installatie gaat alles echt vreselijk traag vooruit en blijven programma's regelmatig hangen. Ligt dat hieraan? Zou ik beter alles op dezelfde schijf zetten ?

 

De schijf waar nu Windows op staat is ook de schijf van mijn vorige PC, dus die is er extra bijgestoken. Kan het daar ook aan liggen?

 

Voordien heb ik het nooit zo erg gehad. Ik heb heel weinig programma's die draaien en qua hardware moet mijn pc alles vlot aankunnen (6GB RAM, i7 processor 2.65 GHz,...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb door omstandigheden mijn Windows eens volledig moeten opnieuw installeren, en daarbij ook een aantal programma's die ik heb. 

Nu heb ik, voor de veiligheid, mijn Windows-installatie op 1 harde schijf gezet en al de rest (vooral Steam + games) zit op een tweede schijf.

 

Sinds die nieuwe installatie gaat alles echt vreselijk traag vooruit en blijven programma's regelmatig hangen. Ligt dat hieraan? Zou ik beter alles op dezelfde schijf zetten ?

 

De schijf waar nu Windows op staat is ook de schijf van mijn vorige PC, dus die is er extra bijgestoken. Kan het daar ook aan liggen?

 

Voordien heb ik het nooit zo erg gehad. Ik heb heel weinig programma's die draaien en qua hardware moet mijn pc alles vlot aankunnen (6GB RAM, i7 processor 2.65 GHz,...)

 

Ik heb het toch maar opnieuw geïnstalleerd op een schijf die standaard in de PC zat, alles gaat direct vlotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn macbook heeft het begeven, en ik ben eerlijk gezegd van plan om na acht jaar mac vaarwel te zeggen. Ik wil een laptop, liefst met ssd (ten minste al voor windows op te zetten) en ik zou eventueel nog eens fm willen installeren. Meer dan dat hoef ik niet te hebben, buiten wat licht werk in GIMP.

 

8GB RAM, i5-processor; is dat voldoende? Ik ben niet meer mee met de Windows-specs.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn macbook heeft het begeven, en ik ben eerlijk gezegd van plan om na acht jaar mac vaarwel te zeggen. Ik wil een laptop, liefst met ssd (ten minste al voor windows op te zetten) en ik zou eventueel nog eens fm willen installeren. Meer dan dat hoef ik niet te hebben, buiten wat licht werk in GIMP.

 

8GB RAM, i5-processor; is dat voldoende? Ik ben niet meer mee met de Windows-specs.. :)

 

Hoe beter de processor en RAM, hoe beter je FM zal draaien. Maar als het alleen daarvoor is dan heeft het geen zin om een duurdere pc te kopen. 8GB en i5 zijn voldoende voor een gewone laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...