Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, SgtPepper zei:

Tja, ik heb een tijd geleden iets van een 100euro uitgegeven denk ik voor mijn headset. Wireless met een optical aansluiting van de PS4 naar een zendertje. 

Super geluid, zelfs de communicatie online gaat zeer vlot dus ja...

Het is te zien wat je wil. 

Ja een degelijke headset zal je altijd tegen de 100 euro zitten. Een 4-tal jaar de steelseries Siberia v2 headset gekocht. Goeie headset enkel de steun om de microfoon bij uw mond te houden viel wat tegen. Alsook dat mijn oren maar deels in de schelpen zaten vond ik vrij storend zeker in een ruimte waar nog geluid is. En neen ik heb geen idioot grote oren :P was 83 euro geloof ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie

Ben ene keer gaan puzzelen voor nieuwe PC en ik ben tot dit resultaat gekomen.

 

4H4PKQZ.png

 

hK4eVkp.png

 

Ir18tbC.png

 

 

 

 

 

Blijkbaar is mijn geheugen niet compatibel met hetgeen wat ik wil,wat wilt die opmerking (screen 1) eigenlijk zeggen?

Moet ik naar ander type geheugen zoeken of wat of moet ik er me niks van aantrekken.

Soundsystem,DVD-brander en monitor heb ik nog van mijn huidige PC.

 

PS:Weet dat er goedkopere sites bestaan waar je (praktisch) dezelfde PC samenstelt voor pak minder geld,maar vond de tool van de site gemakkelijk.

Het past wel binnen mijn budget (1500-2000 Euro),maar als het goedkoper kan is natuurlijk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Piussi zei:

Heb jij echt 1000 watt nodig? Ik heb eentje van 550 watt steken.

Ben voor de mijne bij ook bij Alternate geweest, ben wel zelf alles gaan oppikken daar :)

 

Dat raden mensen mij toch aan,ik dacht zelf ook eerder aan voeding van 750W/850W.

Mijn huidig is nu 450W.

Als ge veel gamet,raden ze me zelfs de Maximus serie aan van Asus.Wel hoge prijsklasse maar zouden de beste van Asus zijn.

Plus van die serie is er maar een die werkt met de processor die ik wil.

Ik denk bvb ook al aan de quicksilver GFX card van MSI bvb,maar kan ook al leven met mijn selectie.

Voor die kaarten heb je al minstens voeding nodig van 500W.Dus als je nog wat extra appartuur aansluit is het toch beter om iets over te hebben.

Heb verschillende mogelijkheden geprobeerd vandaag,maar dat was zowat de beste prijs/kwaliteit config mogelijk.

Er is nog altijd wat puzzelwerk mogelijk natuurlijk om de prijs nog wat te drukken (goedkopere behuizing,Harddisk van 1TB,gewone koeling ipv waterkoeling,...),maar als ge toch gaat voor volledig nieuw systeem kun je beter toch wat materiaal aanschaffen wat toch iets langer meekan.

Ik bedoel daarbij dat ge toch niet te snel achterloopt op de evolutie van al wat nog uitkomt op de markt,dat uw systeem niet te snel veroudert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dat zal van de eigenschappen afhangen. Je kan dat vergelijken met kiezen tussen een BMW of een Mercedes ofzo...

Er is niet echt iets dat 'het beste' is. Met een dosis pech doe je misschien maar 1 jaar met het ene moederbord, en 5 jaar met het andere, of omgekeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, SgtPepper zei:

 

Ja, omdat die van hjs666 toch aan de 2000euro zit vraag ik me af of dat dan voordelig is om één zelf in elkaar te steken.

 

Tuurlijk is dat voordelig. Je betaald de montagekosten al niet ;)

ik zat tegen de 1500€

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, SgtPepper zei:

 

Ja, omdat die van hjs666 toch aan de 2000euro zit vraag ik me af of dat dan voordelig is om één zelf in elkaar te steken.

 

Ben zelf nog wat aan't puzzelen hoor,maar prijs blijft wel rond de 2000 hangen ja.

Heb al aan verschillende mensen die er iets vanaf (zouden moeten) weten wat het beste is qua prijs/kwaliteit en waarvoor ik hem wil gebruiken.

Er zijn al paar aanpassingen gebeurd aan wat ik hier gepost heb,maar uitgave blijft ongeveer status quo.

Wijk wel niet af van de processor,dat is al dure investering,moederborden die dat ondersteunen zijn ook al niet echt goedkoop.

Gaat wel flinke hap nemen uit mijn vakantiegeld.

Huidige PC begint kuren te krijgen :( .

Hopelijk houdt die het uit tot dan.

Heb uit voorzorg toch al wat data getransfereerd naar externe hard disk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
1 uur geleden, hjs666 zei:

PC heeft het begeven denk ik,start niet meer op.

Als hij dan dat toch eens doet valt hij na korte tijd uit.

 

 Als hij uitvalt, is de kans groot dat hij te warm wordt.

 

Is het een desktop? Eens open doen en stof uitblazen. Bij een laptop eventueel verhoger met extra koeler in onder zetten.

 

Temp van de cpu kan je ook meten met gratis te downloaden programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, smetje zei:

 Als hij uitvalt, is de kans groot dat hij te warm wordt.

 

Is het een desktop? Eens open doen en stof uitblazen. Bij een laptop eventueel verhoger met extra koeler in onder zetten.

 

Temp van de cpu kan je ook meten met gratis te downloaden programma's.

Desktop.

Heb zijpaneel er al afgehaald,maar hielp niet.

Ook iets in de aard gehad van bootmr reageert niet.

Herstarte gisteren ondanks hat feit dat ik voor afsluiten koos.

Als hij opstart en ik wil me inloggen komt er een blauw scherm tevoorschijn.

Sinds vrijdag komen die blauw schermen vaak voor,daarvoor was het maar af en toe.

Kan niks openen of zo als hij toch eens opstart.hij valt praktisch meteen terug uit.

En hij blijft maar rebooten tot hij niet meer kan rebooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9-4-2017 at 23:10, hjs666 zei:

Desktop.

Heb zijpaneel er al afgehaald,maar hielp niet.

Ook iets in de aard gehad van bootmr reageert niet.

Herstarte gisteren ondanks hat feit dat ik voor afsluiten koos.

Als hij opstart en ik wil me inloggen komt er een blauw scherm tevoorschijn.

Sinds vrijdag komen die blauw schermen vaak voor,daarvoor was het maar af en toe.

Kan niks openen of zo als hij toch eens opstart.hij valt praktisch meteen terug uit.

En hij blijft maar rebooten tot hij niet meer kan rebooten.

 

Kan aan uw SSD of HDD liggen waar uw windows geïnstalleerd staat. Kan zijn dat die het aan het begeven is. Kijk eens in uw BIOS of uw bootproces nog juist is.

Bij Boot Option #1 zou je Windows Boot Manager moeten zien. Als dat er niet meer staat is uw SSD of HDD kapot :D heb ik hier ook al meegemaakt, opstarten maar vastlopen en uiteindelijk weer afsluiten en dan een reboot cyclus en na een paar dagen het bericht krijgen dat hij het bootdevice niet meer kan vinden.

 

Kan natuurlijk ook altijd iets anders zijn, maar klinkt vrij herkenbaar met mijn probleem een tijd terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bankje zei:

 

Kan aan uw SSD of HDD liggen waar uw windows geïnstalleerd staat. Kan zijn dat die het aan het begeven is. Kijk eens in uw BIOS of uw bootproces nog juist is.

Bij Boot Option #1 zou je Windows Boot Manager moeten zien. Als dat er niet meer staat is uw SSD of HDD kapot :D heb ik hier ook al meegemaakt, opstarten maar vastlopen en uiteindelijk weer afsluiten en dan een reboot cyclus en na een paar dagen het bericht krijgen dat hij het bootdevice niet meer kan vinden.

 

Kan natuurlijk ook altijd iets anders zijn, maar klinkt vrij herkenbaar met mijn probleem een tijd terug.

 

Ik heb geen SSD momenteel wel HDD en denk dat je idd gelijk hebt.

Bij opstarten moet ik op f11 duwen en dan mijn HDD als opstartproces selecteren,voorlopig kan ik zo werken.

Weet niet hoelang het nog zo gaat lukken.

Nu juist nog iets opgemerkt bij opstart,maakt serieus van zijn k*****en:begint lawaai te maken plus alsmaar trager opstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hjs666 zei:

 

Ik heb geen SSD momenteel wel HDD en denk dat je idd gelijk hebt.

Bij opstarten moet ik op f11 duwen en dan mijn HDD als opstartproces selecteren,voorlopig kan ik zo werken.

Weet niet hoelang het nog zo gaat lukken.

Nu juist nog iets opgemerkt bij opstart,maakt serieus van zijn k*****en:begint lawaai te maken plus alsmaar trager opstarten.

 

Dat had ik idd ook. De fans begonnen op max te draaien en duurde een 5 minuten om op te starten.

Ps mss toch al eens kijken om uw belangrijkste bestanden ergens op een usb of cloud te kopiëren zodat ge niet plots alles kwijt bent :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Bankje zei:

Dat had ik idd ook. De fans begonnen op max te draaien en duurde een 5 minuten om op te starten.

Ps mss toch al eens kijken om uw belangrijkste bestanden ergens op een usb of cloud te kopiëren zodat ge niet plots alles kwijt bent :P

 

Heb al veel belangrijke zaken op externe schijf staan.

Ga in het weekend nog eens checken wat ik nog kan overzetten naar externe HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een leuke finnaniele bonus gekregen én dan begin ik toch weer na te denken over een nieuwe laptop.

Nu, voor één keer is mijn oog gevallen op een Windows Laptop, mede door mijn neef die bij het bedrijf werkt...

De HP Omen steekt mijn ogen uit...

 

Maar ja, al levenslang mac gebruiker en dat zou nu toch echt een enorme stap zijn om zo plots over te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...