Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

 

2 minuten geleden, Rhand zei:

 

Alle deftige i5's hebben tegenwoordig toch ook 4 cores, zoals de i7. Of doel je op iets anders?

 

Ze hebben idd beide 4 cores, maar een i7 heeft hyper-threading waardoor die 8 threads ipv 4 threads aankan. Windows ziet dit trouwens als 8 cores als ik mij niet vergis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie
3 uren geleden, hjs666 zei:

Ik zou durven om bvb Cities Skylines en FM tegelijkertijd te spelen (totaal onnuttig ja maar toch) plus dan nog bvb youtube/spotify open hebben staan voor muziek en bvb nog eens facebook open hebben staan en nog tal van andere tabbladen en dan nog eens excel of word open hebben staan :P

Beetje zot ja ik weet het,ben vaak met veel dingen tegelijk bezig op PC.

 

 

Ga dan toch maar voor een i7 denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Thomas zei:

Tenzij ge videobewerking/rendering of iets dergelijks gaat doen zijt ge nog altijd beter af met een i5 dacht ik. Ik weet niet in hoeverre ge multitaskt, maar ik heb meestal een hoop browsertabbladen openstaan met wel ergens een livestream, een vlc met een stream en minstens 1 game. Geen idee hoeveel meer ge tegelijk eigenlijk wilt open hebben én effectief gebruiken, sommige programma's ook niet overschatten.

Ik heb een i5-4690K @ 3.5 GHz draaien die dat perfect kan draaien. Soit, aan u de keuze uiteraard. Maar als je bv ook echt wil gamen zou ik het verschil tussen i5 en i7 in de videokaart investeren en voor een i5 gaan ;)

 

 

Ik ging er trouwens altijd vanuit dat een waterkoeling net stiller was, dat weten we nu ook weer. Was nochtans ah twijfelen om naar een waterkoeling te gaan omdat ik me stoor aan het lawaai soms van de fans. 

 

 

 

Welke videokaart dacht je dan ?

GTX1080 series ipv GTX 1070 die ik nu gekozen heb ?

Meer dan 8GB die ik nu heb gekozen?

Dan ga ik de voeding ook moeten aanpassen hé,dus verlies ik daar weer op ;) .

Enfin je kan ongeveer hetzelfde verbruik vinden blijkbaar.

 

 

https://www.alternate.be/ASUS/ROG-GeForce-GTX-1070-Strix-OC-Gaming-8G-Grafische-kaart/html/product/1279331?lk=6040

https://www.alternate.be/ASUS/ROG-GeForce-GTX-1080-Strix-Gaming-8G-Grafische-kaart/html/product/1282267?tk=7&lk=11695

 

meer verbruik

https://www.alternate.be/ASUS/8GB-D5X-GTX-1080-STRIX-AG-11GBPS-Grafische-kaart/html/product/1357512?tk=7&lk=11695

 

 

 

Dit was mijn inspiratie voor PC samen te stellen:

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Thomas zei:

Aan hoeveel RAM had ge gedacht?

 

Met FM + C:S (en youtube,word,excel,wat extra chrometabbladen) kom ik aan 15/16 GB :D CPU schippert tussen 50-70%

 

 

Aan 16GB ,gaat dus al nipt worden :P

 

https://www.alternate.be/html/product/information/pageBuilder.html?className=ram&articleId=1265108&kind=pcBuilder

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen ook wat opzoekwerk gedaan.

Blijkbaar verbruikt Cities Skylines veel van uw RAM geheugen afhankelijk welke en hoeveel mods/assets je gebruikt.

Het is zelfs mogelijk dat je met 16GB niet toekomt.

Ik zelf heb me geabonneerd op 9900 mods-assets.

Nu ja heb me geabonneerd op heel wat verzamelingen van mensen die op youtube aan langdurig project beginnen.

Daarom dat ik zoveel assets heb,mods valt nog mee denk ik.

Er zijn sowieso zaken bij die elkaar tegenwerken alleen ben ik deze moment niet in de mogelijkheid om uit te zoeken welke.

Het vervelende is dat ik niet al mijn geabonneerde items met één klik kan opzeggen,moet dat dus individueel doen :( .

Als ik me terug uitschrijf van de verzamelingen zal het wel iets sneller gaan denk ik.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Plots kan ik bepaalde bestanden van mijn usb-stick niet meer openen. Ik krijg de foutmelding dat 'het niet gevonden kan worden' (wat niet kan, want ik zie het op mijn usb-stick staan) en 'of het niet verplaatst of van naam veranderd is'. Na de foutmelding is het bestand ook veranderd naar een bestand van 4kb. Sommige mappen zegt hij ook dat ze 'niet toegankelijk' zijn.

 

Ik heb met recovery software al wat geprobeerd, maar die zoekt natuurlijk enkel naar verwijderde bestanden.

 

Twee vragen:

- Wat zou het probleem kunnen zijn?

- Bestaat er software die niet enkel de verwijderde bestanden kan teruglezen maar ook de bestanden die nog op de stick staan?

 

*zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
Op 20/10/2019 om 14:56, Dogfacedgremlin zei:

Ik overweeg om red dead redemption 2 te kopen voor PC.

 

Echter geen idee of mijn pc zwaar genoeg is dus check ik even via can you run it, met dit als resultaat:

 

Knipsel.png

 

Ik heb toch 3x meer dan de minimumvereisten? waarom geeft hij dan aan dat mij videokaart niet geschikt is?

De 280 is al een echt minimum voor laagste vereisten lijkt me, de 270 is dan nog net een tikje minder waarschijnlijk, waardoor het heel moeilijk zal gaan met die videokaart denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te kopen aangezien mijn huidige laptop op het randje staat van het te begeven.

De laptop moet vooral dienen voor gewoon recreatief gebruik en thuiswerk.

Natuurlijk zou ik ook graag een aantal jaar safe zitten wat betreft Football manager, op mijn huidige laptop draait fm19 veel te traag om dit deftig te kunnen spelen.

Is er iemand die mij kan zeggen waar ik op moet letten of een voorstel van laptop die hier goed voor is want ik heb hier zelf helemaal geen kennis van.

Ik heb om god weet welke rede wel een voorkeur voor HP maar dat is geen vereiste.

Een budget heb ik ook niet echt in gedachte maar prijs-kwaliteit moet wel goed zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets wil doen van gamen raad ik toch altijd een dedicated grafische kaart aan.

SSD is voor je eigen gemak ook een zekerheidje dat je moet nemen.

 

Als je dat dan wil kijk je snel naar een laptop van tussen de 750-1000 euro minstens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige spel dat ik speel is fm maar ik wil dit wel op een deftige manier (snel genoeg) kunnen spelen.

Ik heb geen enkel idee wat voor processor hier goed voor is.

Volstaat i5 of moet je al naar i7?

En van grafische kaarten ken ik al helemaal niets :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...