Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Rode Duivels


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie
Dembele definitief er niet bij. Defour als vervanger...

Kan iemand mij dit uitleggen? Is Defour dusdanig beter gaan spelen dan?

Mij had Tielemans nog steeds een meer logische keuze geweest?

Hij gebruikt hem toch niet, terecht uiteindelijk voor daar iemand op ingaat, dus kan hij beter mee spelen met de beloften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dembele definitief er niet bij. Defour als vervanger...

Kan iemand mij dit uitleggen? Is Defour dusdanig beter gaan spelen dan?

Mij had Tielemans nog steeds een meer logische keuze geweest?

Hij gebruikt hem toch niet, terecht uiteindelijk voor daar iemand op ingaat, dus kan hij beter mee spelen met de beloften.

Ook een feit maar de beleving bij de Rode Duivels en het leren van betere spelers is ook een meerwaarde voor het mentale en leren met je ogen.

Ik denk dat die op een training bij de RD meer leert dan bij een match met de beloften? Zeker in zo'n beloftenmatchen tegen kleinere teams.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word dus kotsmisselijk van alles wat Wilmots is en doet :evil:

Zijn 'systeem' met een grote speler vooraan die maar moet alle ballen recupereren werkt enkel (deels) met Benteke. We hebben geen twee zo'n spelers. Wat we wel hebben is een echte '10'. Een 'echte' spits. Een echte '6'. Enzovoort enzoverder.

Als bondscoach moet je voor mij geen tactisch genie zijn, je moet zelfs de spelers niet beter maken. Deel één is zorgen dat ze overeen komen. Deel twee (en zeker deze generatie) is zorgen dat ze kunnen voetballen. Meer is het echt niet. Alle 11 op het veld gisteren zijn voetballers, de helft van op de straat op jonge leeftijd. Die gasten willen gewoon fussball spielen. Laat ze dat dan ook doen!

Er is niet één magisch recept in voetbal. Iedere ploeg die je bekampt speelt op zijn eigen manier. Je moet gewoon een puzzel leggen die dat kan bekampen. 9/10 tegenstander geeft ons geen ruimte. We mogen de bal hebben want we kunnen toch geen tempo maken of een organisatie uit verband spelen. Bewijs? Gisteren amper één kans zelf gecreëerd, gescoord op een corner, een afstandsschot en een penalty. Daartegenover kon freaking Bosnië onze verdediging meermaals het vuur aan de schenen leggen. Toplanden als Israël en Wales hadden hen de weg getoond.

Probleem één: Benteke. Wilmots wil dat er iemand vooraan staat om de ballen aan te pakken zodat de rest kan lopen en we zo gevaarlijk kunnen zijn. Op zich niks mis mee, alleen hebben we geen vervanger voor Benteke. Dus wat is de oplossing van Wilmots? Laten we gewoon een pure diepe spits als targetman gebruiken. Topidee herr Marc! Dan kan de pers/publiek erna onze potentieel beste spits met de grond gelijk maken, want neen Marc niet iedere grote zwarte kan een bal bijhouden.

Probleem twee: Hazard. Hazard heeft constant twee man op zich. Op ieder moment. Twee problemen eigenlijk met Hazard: als je wil dat hij iets doet tegen twee man moet er tempo zijn, moet hij in beweging zijn. Zo kan hij op snelheid die mannen uitschakelen en gevaarlijk zijn. Anderzijds als hij dan de bal krijgt is het meestal zo dat ze hem de bal geven en weglopen. Allemaal. Niemand in steun. Hij is Hazard, hij moet er maar iets mee doen. Mijn vriendin zei gisteren, goh diene Hazard doet toch niet veel. Absoluut waar, maar je moet hem ook in een positie brengen dat hij iets kan doen. Hij is Maradona niet. Hij gaat in de kleine ruimte niet telkens 2-3 man tureluurs spelen voor hij hem lekker in de winkelhaak trapt. Zo goed is hij nu ook weer niet. Steun voor Hazard en tempo maken zodat we effectief iets met hem kunnen doen. Lees je nog mee Marc with a C?

Probleem drie: De Bruyne. De vijfde duurste speler aller tijden. Beste speler van de Bundesliga. Beste positie? Op de 10. Waarom? Diepgang, vista, ... . Erger nog, hij is de enige die dat kan. Niet Witsel, niet Chadli of Naingolan EN al zeker Fellaini niet. Maar! Laat ons vooral die ene match waar KDB op de 10 stond gebruiken om te zeggen dat het niet kan. Tactisch genie als hij is, laten we KDB op rechts zetten. Komt het gevaar van twee kanten! NOT! Die ene keer dat onze Kevin centraal te bespeuren was trapte hij de bal zo lekker binnen 8-) . Like a boss! KDB is de enige die diepgang in het spel brengt. Hij kan die balletjes voor Hazard en Lukaku steken, ook op een korte ruimte. Kan door zijn slimme bewegingen zichzelf vrijlopen en het spel verdelen. Belangrijker nog, hij speelt vooruit! Niet zoals Fellaini en Witsel doen ( naar links en rechts en achteruit ). Als je geen KDB of andere '10' hebt staan, kan je in de weinige ruimte die je hebt geen tempo maken. Er is geen ruimte, er is geen beweging en er is dus ook geen gevaar.

Probleem vier: middenveldtrio. Al deels besproken in het vorige punt, maar nog eens ervoor gaan. Witsel is een ongelooflijk goeie 6. Is slim, technisch onderlegd, werkt hard, is geconcentreerd. Een Biglia² eigenlijk. Met dezelfde balletjes naar de zijkant of achteruit. Fellaini is met al zijn kwaliteiten een 8 of een tweede spits. Geen 10. Bewees gisteren wat hij wel en wat hij niet kan. Een compact team uit verband spelen kan hij niet. Ballen recupereren, in de box komen en ieder luchtduel winnen. Dat kan hij wel. Die corner die hij scoort is een bewijs daarvan, maar je kan niet Fellaini op het veld zetten omdat hij een corner zou scoren. Het komt ons veldspel niet ten goede. Naingollan op de 8 vind ik top, grinta, denkt vooruit,... Is ook wel onzuiver en je ziet dat hij de spelers niet altijd begrijpt ergens. Komt ervan als je als één van de laatste erbijgekomen bent, omdat je nu eenmaal geen lievelingetje bent. Tough luck, maar ook deze is jouw schuld Mr. Wilmots.

Probleem vijf: Kompany. Ik vind Kompany (indien fit) één van de beste centrale verdedigers. Hij heeft maar één probleem. Die drang om zich te laten gelden. Om perse zelf naar voor te gaan. Als je dat doet en je geeft dan nog eens een risicovolle pass, die dan nog eens niet aankomt. Dan breng je jouw team in gevaar. Kan me niet schelen dat het de laatste minuut is of de eerste. Je doet dat niet. Je bent een centrale verdediger, je mag indien er ruimte is gerust eens oprukken, maar je moet op dat moment nog altijd denken aan je defensieve taken en geen KDB achtige pasjes geven. Is niet de eerste keer, zal niet de laatste keer zijn ook. Marc Wilmots ziet dat en zag dat het goed was :roll:

Oplossingen! Tuurlijk zijn er oplossingen ook! Niet in het minst te vinden in simpele wijzigingen.

1) Geen traag middenveld trio meer. KDB op de 10. Naargelang het matchverloop breng je Fellaini voor Naingolan.

2) Gebruik maken van de backs. Toby deed dat uitstekend gisteren en werd daarin geholpen door KDB. Die wisselwerking zorgde voor gevaar. Alleen is Hazard het type flankspeler die niet naar buiten gaat voor de voorzet, maar naar binnen gaat voor de actie. Kiezen is verliezen, maar met wat overleg kan Jantje gerust wat meer naar voor gaan. Moet Naingolan maar wat meer achteruit blijven hangen.

3) Gebruik Lukaku om te scoren, niet om op te bouwen. Je vraagt toch niet aan een diepe spits om targetman te spelen. Lukaku kan niet kaatsen. Is al beter geworden, maar het is zijn spel niet. Ook niet van Origi. Michy kan dat, misschien, maar is niet van hetzelfde niveau als Lukaku. Big Rom is immens afhankelijk van aanvoer, als die moet komen van Witsel of Fellaini ben je ver van huis.

4) Bouw op vanaf achteraan en beweeg! Hoeveel keer we geen 4-2-4 stonden, om gek van te worden gewoon. Vermaelen-Kompany kunnen gerust een pasje geven naar voor die verder reikt dan Witsel, maar dan moet er zich wel iemand aandienen ook. Zoiets kan je echt toch corrigeren :roll:

5) Speel naar voor. De Rode Duivels zijn verliefd op de bal, hoe meer ze hem raken, hoe blijer ze zijn. Alleen zo werkt voetbal niet. Je geeft een pass, je loopt je vrij, je krijgt de bal terug. Als je dat zuiver doet kun je tempo maken. Als je Witsel voor de zoveelste keer een pass achteruit ziet geven, dan verlies ik mijn zelfbeheersing een klein beetje :mrgreen: . 70% balbezit is een leuke statistiek, maar niet meer dan dat. Je moet ook iets doen met die bal.

Fellaini eruit, Mertens/Mirallas erin. KDB op de 10. Backs laten opkomen en Naingolan/Witsel duidelijke richtlijnen geven over balverlies. Dat allemaal met meer beweging en meer voetbal vooruit en we spelen volgens mij ongelooflijk mooi voetbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we eindelijk het duo Wilkots en Brokkelmans de deur wijzen aub.. miljaarde zeg! Zo'n ploeg en dan op het tempo spelen van de lokale bridge-club in café den tap.. Wel stoefen dat we al 13 matchen met inzet ongeslagen zijn in het KB-stadion, ook niet moeilijk als je ziet wat voor tegenstanders we altijd hebben.. altijd dezelfde tactiek en gisteren Origi inbrengen? 1 keer een kwartiertje heeft die gespeeld.. geeft dan gvd toch eens Batshuayi een kans, hij speelt tenminste én scoort zijn goaltje. Maar ja dan zou hij de tactiek moeten aanpassen hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.

-Ik volg wel je punt betreffende Lukaku/Benteke. Zoals Sir Alex zei toen RvP bij Man Utd kwam, We moeten hem nog leren gebruiken, aanspelen op zijn sterkte, dat doen we ook niet met Lukaku. Hij heeft welgeteld 1 zo'n bal gekregen, van Toby. Jammer genoeg stond hij toen buitenspel.

- Betreffende Hazard ben ik het slechts deels eens.. Hazard is een geweldige speler, maar Hazard zorgt vaak zelf dat hij 2 man rond zich krijgt omdat hij het spel vaak vertraagt. Als hij in de loop aangespeeld word zal hij gaan temporiseren zodat er mensen terugkomen. Hazard is zot van iemand rond hem en loopt anders verloren. Hij begrijpt vaak niet dat er ook snel richting doel kan gegaan worden, zonder dat je eerst een man voorbij moet gaan.

- Over je opmerking van De Bruyne heb ik ook mijn twijfels. Je moet gewoon veel sneller je flanken benutten als De Bruyne op de flank staat, maar Kevin is slim. Hij stond gisteren van rechts, maar zijn pure klasse zorgde ervoor dat hij telkens wel de ruimte vond waar hij een bal kon krijgen, hetzij rechts, hetzij centraal. De Bruyne en Hazard in elkaars buurt loopt altijd mis. 2 jongens die graag de bal hebben en ik heb hen nog nooit beide goed zien spelen wanneer ze links-centraal staan. Idealiter zou je dat kunnen doen, maar wie zet je dan op rechts is de vraag? momenteel vind ik De Bruyne daar de beste optie. Ik denk ook dat hij bij City deze plaats gaat hebben, want Silva gaat hij niet uit de ploeg spelen.

- Het middenveldtrio heb je deels gelijk. Naingollan is wat mij betreft onaantastbaar. Hij werkt hij ziet het hij is zowel defensief als offensief aanwezig. Elke counter is hij voor doel en elke tegencounter is hij degene die een fout zal maken of de bal uit de voeten zal tackelen. Fellaini is bij mij iemand die je niet uit je ploeg mag halen. hij is geweldig met de kop en blijft een enorm sterk wapen elke wedstrijd. Je merkte in het begin op dat hij wedstrijdritme miste, maar na zijn doelpunt werd hij sterker en sterker en was hier niet veel meer van zichtbaar. Hij speelde zeker een verdienstelijke wedstrijd en ik ben zeker dat Louis nog op zijn beide knietjes zal vallen en Fellaini terug een basisplaats zal geven bij Man Utd. Daarnaast heb je met Fellaini als meest offensieve speler altijd 2 gevaarlijke jongens in de box bij voorzetten. Hij weet vaak perfect wanneer hij moet opduiken in de box en waar positie kiezen. Als je hem met Benteke kan combineren maak je normaal veel goals op voorzet.

Wel moet ik zeggen dat hij gisteren vaak niet wist? waar lopen... of gewoon foutieve instructies kreeg van een Wilmots inderdaad omdat hij vaak als 2de spits stond te spelen. Er was vaak te weinig steun voor de man in balbezit en dat is inderdaad een van de dingen die Fellaini gisteren beter had moeten doen. Witsel ben ik altijd een fan van geweest, maar momenteel is hij de enige die ik eventueel zou overwegen uit de ploeg te halen. Het is inderdaad zo dat hij ons spel en vooral de snelheid te fel achteruit trekt. Daarom dat ik het ook jammer vin dat een Witsel niet naar de Premier League kon trekken dit seizoen, dat zou zijn snelheid van uitvoering zeker hoger trekken. Hij heeft alles om het te maken bij de belgen, maar misschien moet je hem er uit halen op termijn inderdaad.

- Kompany heb je een punt. Hij is terug fit en speelt echt sterk in de seizoensstart. Heel mooi voor Vince want hij verdient dit wel vin ik persoonlijk. 1 x beging hij een fout met mee op te rukken. Was dat de fout? zeker niet, maar hij gaf de bal veel te makkelijk weg daar. Oprukken mag, zeker als er een goeie verstandhouding is (lees Witsel nam Vince zijn plaats over). Toch, die pass was te doorzichtig te slap en te weinig creatief. HIj mag dit van mij zeker blijven doen maar zijn beslissingen offensief moeten dan beter zijn!

Mijn conclusie?

Ik begrijp niet wat wilmots op training doet.

Na zoveel jaar moeten er toch al meer automatismen zijn en zou het tempo toch de hoogte in moeten? Bestaat zijn teambespreking misschien enkel uit de woorden 'have fun'???

Ik denk dat we het tempo omhoog moeten krijgen. In principe hebben we daar wel het voetballend vermogen voor, dit zou moeten kunnen. Ik zie Witsel niet vaak meer spelen, maar als hij bij zenit inderdaad op de 10 speelt moet hij toch een hoger tempo kunnen voetballen en vooruit kunnen spelen?

wat mij betreft mag je De Bruyne ook op de 10 proberen, met Mirallas rechts (al speelt hij niet vaak bij everton en ik vrees dat dit nog zal minderen met de vleugels die ze daar gehaald hebben met deulofeu en Lennon) dus misschien is hij niet de beste optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.

-Ik volg wel je punt betreffende Lukaku/Benteke. Zoals Sir Alex zei toen RvP bij Man Utd kwam, We moeten hem nog leren gebruiken, aanspelen op zijn sterkte, dat doen we ook niet met Lukaku. Hij heeft welgeteld 1 zo'n bal gekregen, van Toby. Jammer genoeg stond hij toen buitenspel.

Leren gebruiken?? We KUNNEN Lukaku niet aanspelen op zijn sterkte als hij alleen in de spits staat en als Targetman moet fungeren om de bal bij te houden en te wachten op de vleugels en bijsluitend middenveld.. dus zoals Pica zegt het "systeem" werkt enkel met Benteke.. zolang Wilmots daar niet vanaf stapt zal Lukaku nooit zijn kwaliteiten kunnen tonen in het nationale elftal.

En sorry maar als je na 3 jaar nog altijd niet hebt geleerd om Lukaku te gebruiken dan ben je volgens mij blind of toch serieus mentaal gehandicapt. Wilmots buiten, met hem raken we niet eens door de groepsronde op het EK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.

-Ik volg wel je punt betreffende Lukaku/Benteke. Zoals Sir Alex zei toen RvP bij Man Utd kwam, We moeten hem nog leren gebruiken, aanspelen op zijn sterkte, dat doen we ook niet met Lukaku. Hij heeft welgeteld 1 zo'n bal gekregen, van Toby. Jammer genoeg stond hij toen buitenspel.

Leren gebruiken?? We KUNNEN Lukaku niet aanspelen op zijn sterkte als hij alleen in de spits staat en als Targetman moet fungeren om de bal bij te houden en te wachten op de vleugels en bijsluitend middenveld.. dus zoals Pica zegt het "systeem" werkt enkel met Benteke.. zolang Wilmots daar niet vanaf stapt zal Lukaku nooit zijn kwaliteiten kunnen tonen in het nationale elftal.

En sorry maar als je na 3 jaar nog altijd niet hebt geleerd om Lukaku te gebruiken dan ben je volgens mij blind of toch serieus mentaal gehandicapt. Wilmots buiten, met hem raken we niet eens door de groepsronde op het EK

K ben nog altijd van mening dat Lukaku het moet hebben van zijn snelheid.. Daar heb je ruimte voor nodig net iets dat je nooit hebt bij de Belgen momenteel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.

-Ik volg wel je punt betreffende Lukaku/Benteke. Zoals Sir Alex zei toen RvP bij Man Utd kwam, We moeten hem nog leren gebruiken, aanspelen op zijn sterkte, dat doen we ook niet met Lukaku. Hij heeft welgeteld 1 zo'n bal gekregen, van Toby. Jammer genoeg stond hij toen buitenspel.

- Betreffende Hazard ben ik het slechts deels eens.. Hazard is een geweldige speler, maar Hazard zorgt vaak zelf dat hij 2 man rond zich krijgt omdat hij het spel vaak vertraagt. Als hij in de loop aangespeeld word zal hij gaan temporiseren zodat er mensen terugkomen. Hazard is zot van iemand rond hem en loopt anders verloren. Hij begrijpt vaak niet dat er ook snel richting doel kan gegaan worden, zonder dat je eerst een man voorbij moet gaan.

- Over je opmerking van De Bruyne heb ik ook mijn twijfels. Je moet gewoon veel sneller je flanken benutten als De Bruyne op de flank staat, maar Kevin is slim. Hij stond gisteren van rechts, maar zijn pure klasse zorgde ervoor dat hij telkens wel de ruimte vond waar hij een bal kon krijgen, hetzij rechts, hetzij centraal. De Bruyne en Hazard in elkaars buurt loopt altijd mis. 2 jongens die graag de bal hebben en ik heb hen nog nooit beide goed zien spelen wanneer ze links-centraal staan. Idealiter zou je dat kunnen doen, maar wie zet je dan op rechts is de vraag? momenteel vind ik De Bruyne daar de beste optie. Ik denk ook dat hij bij City deze plaats gaat hebben, want Silva gaat hij niet uit de ploeg spelen.

- Het middenveldtrio heb je deels gelijk. Naingollan is wat mij betreft onaantastbaar. Hij werkt hij ziet het hij is zowel defensief als offensief aanwezig. Elke counter is hij voor doel en elke tegencounter is hij degene die een fout zal maken of de bal uit de voeten zal tackelen. Fellaini is bij mij iemand die je niet uit je ploeg mag halen. hij is geweldig met de kop en blijft een enorm sterk wapen elke wedstrijd. Je merkte in het begin op dat hij wedstrijdritme miste, maar na zijn doelpunt werd hij sterker en sterker en was hier niet veel meer van zichtbaar. Hij speelde zeker een verdienstelijke wedstrijd en ik ben zeker dat Louis nog op zijn beide knietjes zal vallen en Fellaini terug een basisplaats zal geven bij Man Utd. Daarnaast heb je met Fellaini als meest offensieve speler altijd 2 gevaarlijke jongens in de box bij voorzetten. Hij weet vaak perfect wanneer hij moet opduiken in de box en waar positie kiezen. Als je hem met Benteke kan combineren maak je normaal veel goals op voorzet.

Wel moet ik zeggen dat hij gisteren vaak niet wist? waar lopen... of gewoon foutieve instructies kreeg van een Wilmots inderdaad omdat hij vaak als 2de spits stond te spelen. Er was vaak te weinig steun voor de man in balbezit en dat is inderdaad een van de dingen die Fellaini gisteren beter had moeten doen. Witsel ben ik altijd een fan van geweest, maar momenteel is hij de enige die ik eventueel zou overwegen uit de ploeg te halen. Het is inderdaad zo dat hij ons spel en vooral de snelheid te fel achteruit trekt. Daarom dat ik het ook jammer vin dat een Witsel niet naar de Premier League kon trekken dit seizoen, dat zou zijn snelheid van uitvoering zeker hoger trekken. Hij heeft alles om het te maken bij de belgen, maar misschien moet je hem er uit halen op termijn inderdaad.

- Kompany heb je een punt. Hij is terug fit en speelt echt sterk in de seizoensstart. Heel mooi voor Vince want hij verdient dit wel vin ik persoonlijk. 1 x beging hij een fout met mee op te rukken. Was dat de fout? zeker niet, maar hij gaf de bal veel te makkelijk weg daar. Oprukken mag, zeker als er een goeie verstandhouding is (lees Witsel nam Vince zijn plaats over). Toch, die pass was te doorzichtig te slap en te weinig creatief. HIj mag dit van mij zeker blijven doen maar zijn beslissingen offensief moeten dan beter zijn!

Mijn conclusie?

Ik begrijp niet wat wilmots op training doet.

Na zoveel jaar moeten er toch al meer automatismen zijn en zou het tempo toch de hoogte in moeten? Bestaat zijn teambespreking misschien enkel uit de woorden 'have fun'???

Ik denk dat we het tempo omhoog moeten krijgen. In principe hebben we daar wel het voetballend vermogen voor, dit zou moeten kunnen. Ik zie Witsel niet vaak meer spelen, maar als hij bij zenit inderdaad op de 10 speelt moet hij toch een hoger tempo kunnen voetballen en vooruit kunnen spelen?

wat mij betreft mag je De Bruyne ook op de 10 proberen, met Mirallas rechts (al speelt hij niet vaak bij everton en ik vrees dat dit nog zal minderen met de vleugels die ze daar gehaald hebben met deulofeu en Lennon) dus misschien is hij niet de beste optie?

Ik denk moest Wilmots gewoon 'have fun' zeggen dat ze nog beter zouden spelen :mrgreen: . Dat De Bruyne ook op rechts de beste is, wil niet zeggen dat het zijn beste positie is :). Dat wil gewoon zeggen dat Mertens, Mirallas, Origi (is echt geen spits), Januzaj,... onder de maat presteren :).

Fellaini is een beest van een speler, maar je moet kiezen en kiezen is verliezen. Liever de 'slimme' Witsel en de 'harde' Naingollan op mijn middenveld, dan het 'beest' Fellaini. Niet omdat die laatste niet goed is, wel omdat hij gewoon het spel niet gaat verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.

-Ik volg wel je punt betreffende Lukaku/Benteke. Zoals Sir Alex zei toen RvP bij Man Utd kwam, We moeten hem nog leren gebruiken, aanspelen op zijn sterkte, dat doen we ook niet met Lukaku. Hij heeft welgeteld 1 zo'n bal gekregen, van Toby. Jammer genoeg stond hij toen buitenspel.

Leren gebruiken?? We KUNNEN Lukaku niet aanspelen op zijn sterkte als hij alleen in de spits staat en als Targetman moet fungeren om de bal bij te houden en te wachten op de vleugels en bijsluitend middenveld.. dus zoals Pica zegt het "systeem" werkt enkel met Benteke.. zolang Wilmots daar niet vanaf stapt zal Lukaku nooit zijn kwaliteiten kunnen tonen in het nationale elftal.

En sorry maar als je na 3 jaar nog altijd niet hebt geleerd om Lukaku te gebruiken dan ben je volgens mij blind of toch serieus mentaal gehandicapt. Wilmots buiten, met hem raken we niet eens door de groepsronde op het EK

K ben nog altijd van mening dat Lukaku het moet hebben van zijn snelheid.. Daar heb je ruimte voor nodig net iets dat je nooit hebt bij de Belgen momenteel :)

Snelheid, kracht, doelgerichtheid enfin, zo'n beetje de typische kwaliteiten van een diepe spits :D . Alsof het in Engeland alle deuren en ramen open zijn voor Big Rom zodat hij zijn 40 + goals kon scoren in de PL :mrgreen: .

Meer dan de helft van alle spitsen zijn geen targetman. Die spelen daarvoor niet allemaal bij kleine ploegen die veel ruimte krijgen :). Het gaat over hoe je ze zelfs met beperkte ruimte aanspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk moest Wilmots gewoon 'have fun' zeggen dat ze nog beter zouden spelen :mrgreen: . Dat De Bruyne ook op rechts de beste is, wil niet zeggen dat het zijn beste positie is :). Dat wil gewoon zeggen dat Mertens, Mirallas, Origi (is echt geen spits), Januzaj,... onder de maat presteren :).

Fellaini is een beest van een speler, maar je moet kiezen en kiezen is verliezen. Liever de 'slimme' Witsel en de 'harde' Naingollan op mijn middenveld, dan het 'beest' Fellaini. Niet omdat die laatste niet goed is, wel omdat hij gewoon het spel niet gaat verbeteren.

Maar hoe win je een wedstrijd? Toch door doelpunten? En laat dat nu net één van Fellaini zijn kwaliteiten zijn waar het Witsel - mijn inziens - aan ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelheid, kracht, doelgerichtheid enfin, zo'n beetje de typische kwaliteiten van een diepe spits :D . Alsof het in Engeland alle deuren en ramen open zijn voor Big Rom zodat hij zijn 40 + goals kon scoren in de PL :mrgreen: .

Meer dan de helft van alle spitsen zijn geen targetman. Die spelen daarvoor niet allemaal bij kleine ploegen die veel ruimte krijgen :). Het gaat over hoe je ze zelfs met beperkte ruimte aanspeelt.

Ik vind net als die geen ruimte krijgt dat hij te weinig brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelheid, kracht, doelgerichtheid enfin, zo'n beetje de typische kwaliteiten van een diepe spits :D . Alsof het in Engeland alle deuren en ramen open zijn voor Big Rom zodat hij zijn 40 + goals kon scoren in de PL :mrgreen: .

Meer dan de helft van alle spitsen zijn geen targetman. Die spelen daarvoor niet allemaal bij kleine ploegen die veel ruimte krijgen :). Het gaat over hoe je ze zelfs met beperkte ruimte aanspeelt.

Ik vind net als die geen ruimte krijgt dat hij te weinig brengt.

Voor een spits als Lukaku hangt alles af van de aanvoer. Een Benteke is nuttig ook zonder bal en zonder goals. Lukaku heeft iemand nodig die hem ballen kan aanspelen in die kleine ruimte. KDB kan dat. Fellaini absoluut niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk moest Wilmots gewoon 'have fun' zeggen dat ze nog beter zouden spelen :mrgreen: . Dat De Bruyne ook op rechts de beste is, wil niet zeggen dat het zijn beste positie is :). Dat wil gewoon zeggen dat Mertens, Mirallas, Origi (is echt geen spits), Januzaj,... onder de maat presteren :).

Fellaini is een beest van een speler, maar je moet kiezen en kiezen is verliezen. Liever de 'slimme' Witsel en de 'harde' Naingollan op mijn middenveld, dan het 'beest' Fellaini. Niet omdat die laatste niet goed is, wel omdat hij gewoon het spel niet gaat verbeteren.

Maar hoe win je een wedstrijd? Toch door doelpunten? En laat dat nu net één van Fellaini zijn kwaliteiten zijn waar het Witsel - mijn inziens - aan ontbreekt.

Dat is waar, maar is het de taak van een 6/8 om te scoren? Witsel is voor mij belangrijk voor het evenwicht. Naingolan is vanaf de tweede lijn gevaarlijk en recupereert toch veel ballen ook. Daarom dat ik die tandem verkies. Als we een ram nodig hebben kunnen we zeker Fellaini gebruiken ook natuurlijk :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is Lukaku in de ruimte beter, maar die ruimte is er gisteren wel degelijk geweest op bepaalde momenten. Je moet enkel die bal dan ook geven. Mij maak je niet wijs dat een De Bruyne Naingollan of een Witsel en natuurlijk ook een hazard die pass dan niet kunnen geven. Lukaku is da natuurlijk ook een tweede keuze op deze moment, maar 10 jaar terug hadden we blij geweest met een Lukaku, ook als eerste keuze.

Lukaku kan op kracht en snelheid veel doen, het is gewoon zo dat je hem niet dezelfde aanvoer als een Benteke moet geven. Lukaku moet je over de grond aanvoeren waar Benteke beter rendement haalt uit voorzetten.

Dat Romelu het niet kan in dit systeem vin ik veel te kort door de bocht. Ook bij Everton speelt men een systeem met 1 centrumspits, en daar doet hij het wel goed. Ook Everton krijgt niet altijd even veel ruimte, maar ze begrijpen hoe ze Romelu moeten aanspelen. Daarom dat het misschien gisteren inderdaad niet slecht was om Mirallas op rechts te laten starten. Die speelt met Romelu samen en geeft best veel assists aan hem dus...

Natuurlijk wil het niet zeggen dat De Bruyne zijn beste positie op rechts is, maar dat is bij vertonghen ook niet linksachter en bij Alderweirld niet rechtsachter. Soms moet je spelers zetten op de positie waar ze het beste de ploeg renderen en niet wat hun beste plaats is wat mij betreft. Ik zie De Bruyne het liefst van al centraal spelen begrijp mij daar niet foutief in, maar je moet een manier zoeken om zowel De Bruyne als Hazard te laten schitteren in dezelfde wedstrijd, en met beide heren naast elkaar lukt dit blijkbaar maar niet. Dit wil niet zeggen dat dit in de toekomst geen optie is, want De Bruyne zal bij City hieromtrent veel bijleren. Je mag niet vergeten dat Kevin ook niet gewoon is om langs andere sterren te spelen, meestal was hij gewoon de ster. Dit zal bij City anders zijn en misschien is het dus op het EK wel mogelijk...

en lang verhaal kort ben ik het wel eens over het feit dat Wilmots nog steeds tekort schiet als bondscoach. Daar ik de namen op het wedstrjidformulier gisteren wel goed vond, was de manier waarop we deze posities invulden vaak niet goed genoeg. Er was geen plan en er waren te weinig jongens die zich aanboden om de speler in balbezit te steunen. We spelen met 3 middenvelders. Dit wil zeggen dat als een bal op de flank is er minstens 2 opties moeten zijn om een bal aan af te spelen, zijnde de andere flankspeler en een middenvelder. De jongens wisten gewoon niet waar ze moesten lopen en hoe ze zich moesten aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is Lukaku in de ruimte beter, maar die ruimte is er gisteren wel degelijk geweest op bepaalde momenten. Je moet enkel die bal dan ook geven. Mij maak je niet wijs dat een De Bruyne Naingollan of een Witsel en natuurlijk ook een hazard die pass dan niet kunnen geven. Lukaku is da natuurlijk ook een tweede keuze op deze moment, maar 10 jaar terug hadden we blij geweest met een Lukaku, ook als eerste keuze.

Lukaku kan op kracht en snelheid veel doen, het is gewoon zo dat je hem niet dezelfde aanvoer als een Benteke moet geven. Lukaku moet je over de grond aanvoeren waar Benteke beter rendement haalt uit voorzetten.

Dat Romelu het niet kan in dit systeem vin ik veel te kort door de bocht. Ook bij Everton speelt men een systeem met 1 centrumspits, en daar doet hij het wel goed. Ook Everton krijgt niet altijd even veel ruimte, maar ze begrijpen hoe ze Romelu moeten aanspelen. Daarom dat het misschien gisteren inderdaad niet slecht was om Mirallas op rechts te laten starten. Die speelt met Romelu samen en geeft best veel assists aan hem dus...

Natuurlijk wil het niet zeggen dat De Bruyne zijn beste positie op rechts is, maar dat is bij vertonghen ook niet linksachter en bij Alderweirld niet rechtsachter. Soms moet je spelers zetten op de positie waar ze het beste de ploeg renderen en niet wat hun beste plaats is wat mij betreft. Ik zie De Bruyne het liefst van al centraal spelen begrijp mij daar niet foutief in, maar je moet een manier zoeken om zowel De Bruyne als Hazard te laten schitteren in dezelfde wedstrijd, en met beide heren naast elkaar lukt dit blijkbaar maar niet. Dit wil niet zeggen dat dit in de toekomst geen optie is, want De Bruyne zal bij City hieromtrent veel bijleren. Je mag niet vergeten dat Kevin ook niet gewoon is om langs andere sterren te spelen, meestal was hij gewoon de ster. Dit zal bij City anders zijn en misschien is het dus op het EK wel mogelijk...

en lang verhaal kort ben ik het wel eens over het feit dat Wilmots nog steeds tekort schiet als bondscoach. Daar ik de namen op het wedstrjidformulier gisteren wel goed vond, was de manier waarop we deze posities invulden vaak niet goed genoeg. Er was geen plan en er waren te weinig jongens die zich aanboden om de speler in balbezit te steunen. We spelen met 3 middenvelders. Dit wil zeggen dat als een bal op de flank is er minstens 2 opties moeten zijn om een bal aan af te spelen, zijnde de andere flankspeler en een middenvelder. De jongens wisten gewoon niet waar ze moesten lopen en hoe ze zich moesten aanbieden.

Voor de duidelijkheid, voor mij is Lukaku een ideale spits voor in een 1spitsensysteem :). Ik vind ook dat de aanvoer de schuldig was ( alsook het systeem Wilmots die maar bleef lange ballen produceren ).

Voor de rest helemaal akkoord 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...