Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Overige competities


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 382
  • Created
  • Laatste reactie
Citeer

Schalke will present their League of Legends team in front of the FC Schalke 04 football fans before their Bundesliga match against FC Cologne

 

Om eerlijk te zijn, ben ik benieuwd naar de reacties op een E-sports team. Het League of Legends team van Schalke 04 heeft trouwens een Belgische coach.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricardo Izecson dos Santos Leite, beter bekend als Kaka, houdt ermee op. De balgoochelaar won in 2007 met Milan de Champions League en met Brazilië het WK 2002.

Kaka is 35 jaar. Hij startte zijn profloopbaan in 2001 op bij Sao Paulo. Daarna maakte hij grote sier bij Milan, Real Madrid en Orlando, tot oktober van dit jaar.

Kaka veroverde titels in Italië en Spanje. Met Milan bereikte hij een absoluut hoogtepunt door in 2007 de Champions League te winnen. Datzelfde jaar werd de vaardige middenvelder onderscheiden met de Ballon d'Or.

De zeer gelovige Kaka vierde ook successen met de Braziliaanse ploeg. In 92 wedstrijden scoorde hij 29 keer.

In 2002 was Kaka erbij toen Brazilië op het WK in Japan en Zuid-Korea België uitschakelde in de 1/8e finales en later ook Duitsland versloeg in de finale. Al was Kaka toen nog wat groen achter zijn oren en speelde hij in dat toernooi geen rol van betekenis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Zidane mag dan wel al die prijzen gepakt hebben op 2 jaar, vandaag sloeg hij de bal wederom helemaal mis, zoals hij eigenlijk al een half jaar aan het doen is.... 

Je staat in de competitie hopeloos achter op barcelona en hebt enkel de beker en de cl nog. Toch speel je weer met een volledige b ploeg buiten Ramos en Benzema(net terug uit blessure).... gevolg je ligt eruit... 

kan iemand die fransoos terug wa verstand inpeperen want op deze manier ben ik het echt kotsbeu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

De Europese voetbalbond UEFA heeft het gehad met de financiële perikelen bij Panathinaikos. De Griekse club moet de komende drie seizoenen Europees voetbal op zijn buik schrijven.

Panathinaikos heeft al enkele jaren moeilijkheden om het financiële plaatje bij de UEFA te verantwoorden. De Griekse club, twintigvoudig kampioen, zag meerdere eigenaars de revue passeren en kampt met financiële problemen.

De UEFA legde Panathinaikos eind vorig jaar een boete op, maar die sanctie werd opgeschort. De club kreeg tot maart de kans om de problemen op te lossen, maar slaagde daar niet in.

Naast de boete van zo'n 200.000 euro wordt de club ook de komende drie seizoenen verbannen uit de Europese competities.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het Mexicaanse Chivas Guadalajara heeft in een penaltyreeks de CONCACAF-Champions League gewonnen. Chivas is de 10e Mexicaanse eindwinnaar in 10 edities van dit prestigieuze toernooi. Toronto FC ging na winst in de return voor de bijl met penalty's.

Na een 1-2-nederlaag in de heenwedstrijd wist Toronto, vorig jaar de kampioen van de Amerikaanse competitie MLS, dat het geen eitje zou worden om de Champions League van de CONCACAF (de voetbalbond van Noord- en Centraal-Amrika en de Caraïben) binnen te halen.

Na de vroege 1-0 van Pineda voor Chivas leek het kalf helemaal verdronken voor Toronto, maar de Canadezen gaven de moed niet op. Na slap Mexicaans verdedigen kon Altidore iets voorbij halfweg de eerste helft van dichtbij de gelijkmaker tegen het net tikken.

Net voor de rust toverde Giovinco een heerlijk nummertje uit zijn schoenen. De Italiaanse ex-aanvaller van Parma en Juventus hield de bal met enkele korte en handige tikjes dicht aan zijn voet en vloerde zijn bewaker en de Mexicaanse doelman met een krachtig schot in de korte hoek, 1-2.

In de tweede helft ging de strijd gelijk op, met de betere kansen voor de bezoekers. Maar Toronto, met ex-Bruggeling Victor Vazquez in de basis, kreeg de bal niet in het mandje en kreeg de rekening gepresenteerd in de strafschoppenreeks. De Mexicanen waren dodelijk efficiënt, terwijl Toronto 2 missers liet optekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

[qyoute]

Het einde van een tijdperk: Gianluigi Buffon (40) heeft op een persconferentie zijn afscheid van Juventus Turijn aangekondigd, waar hij 17 jaar eerste doelman was. Of de aanvoerder stopt of elders aan de slag gaat, beslist hij volgende week.

"Zaterdag wordt mijn laatste wedstrijd in het shirt van Juventus." Met die mededeling zette Buffon een streep onder zijn carrière bij de Italiaanse recordkampioen. Juventus, dat net zijn zevende titel op een rij veroverde, speelt dan thuis tegen Hellas Verona.

Buffon kwam in 2001 in Turijn terecht na 6 seizoenen bij Parma. In totaal speelde hij 639 wedstrijden in de Serie A, een record voor een keeper. Hij won 9 titels, 5 supercups en 4 bekers.

Dit seizoen vierde hij beker en titel, de Champions League eindigde in mineur met een rode kaart en de exit in de kwartfinales tegen Real Madrid.

"Dankzij Juventus is talent een kampioen geworden"

Er deden al maanden speculaties de ronde over Buffon, die zelf ook warm en koud blies over zijn toekomst, zowel bij zijn club als bij Italië.

Samen met clubvoorzitter Andrea Agnelli kwam hij met een officiële mededeling. "Het is een emotionele dag voor mij. Het is erg mooi dat ik mijn avontuur op deze manier kan beëindigen, met twee prijzen en met het zwart-witte volk. Ik ben erg trots dat ik mijn beste niveau tot het einde heb kunnen aanhouden."

"In 2001 heeft Juve een groot talent overgenomen, maar dat dat talent een kampioen geworden is, is dankzij Juventus. Dat ik op mijn 40e nog zo speel, is de verdienste van Juventus, van de aanpak en mentaliteit van de club."

"Meest prikkelende voorstel over carrière naast veld kwam van preses"

Vreemd genoeg kon Buffon wel nog niet zeggen wat hij na vandaag zou doen. "Voorlopig weet ik enkel dat ik zaterdag een wedstrijd speel."

"De voorzitter weet wat er rond mijn persoon gebeurt. Hij is een raadgever. Tot enkele dagen geleden was ik zeker dat ik zou stoppen, maar nu zijn er interessante aanbiedingen."

"Het meest prikkende voorstel voor een carrière naast het veld komt van de voorzitter. Volgende week, na enkele dagen van reflectie, zal ik mijn beslissing nemen."

"Of ik elders in Italië aan de slag zal gaan? Een terugkeer naar Parma is misschien een romantische kinderdroom, maar niet meer dan dat. Neen dus."

Over de Azzurri, waar hij met 176 interlands recordinternational is, laat hij verstaan dat hij dat na het gemiste WK stilaan als een afgesloten hoofdstuk beschouwt en hij de ruimte laat voor de jongeren. "4 juni zal ik er niet bij zijn tegen Nederland."

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me sterk moest hij daar nog voor zijn actieve carriere heen gaan, laat staan voor een trainersrol, want dan zal hij ook wel gerust bij Juve kunnen blijven.

 

Moest hij nog vertrekken zal het ook eerder voor de zakken geld zijn in Azië ofzo, toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citeer

 

Parma voetbalt volgend seizoen opnieuw in de Serie A. De club die in 2015 nog failliet ging, dwong vrijdag haar derde promotie op een rij af. Kapitein Alessandro Lucarelli maakte de degradatie én de 3 promoties mee. "Ik had beloofd dat ik Parma weer naar de Serie A zou brengen", zegt hij.

Parma was in de jaren 90 een van de topclubs in de Serie A, met onder meer spelers als Buffon, Cannavaro, Thuram en Crespo in de gelederen. De club won Europacup II (tegen Antwerp), de UEFA Cup, de Italiaanse en de Europese Supercup en drie Italiaanse bekers.

Daarna ging het mondjesmaat bergaf, met een faillissement en de degradatie naar 4e klasse in 2015 als dieptepunt. Maar de club vocht terug en speelde na 2 promoties op rij dit seizoen al opnieuw in de Serie B, de Italiaanse 2e klasse.

Op de slotspeeldag was het evenwel Frosinone dat de beste papieren in handen had om samen met kampioen Empoli de promotie af te dwingen. Maar Frosinone raakte niet verder dan 2-2 tegen Foggia, terwijl Parma met 0-2 won op Spezia. Beide clubs eindigden zo met gelijke punten, maar Parma promoveert omdat het betere presteerde in de onderlinge confrontaties.

Kapitein Lucarelli: "Heb m'n woord gehouden"

Parma is de allereerste club in Italië die erin slaagt om in 3 jaar tijd op te klimmen van de Serie D naar de Serie A. Kapitein Alessandro Lucarelli maakte in 2015 de degradatie mee, maar bleef de club trouw en mocht vrijdag zijn 3e promotie op rij vieren.

"Drie jaar geleden heb ik beloofd dat ik Parma opnieuw naar de Serie A zou brengen. Ik heb mijn woord gehouden", sprak een geëmotioneerde Lucarelli. "Deze reis is 3 jaar geleden begonnen. Het was zwaar, maar we hebben nooit opgegeven, ook dankzij de steun van de fans. Ik ben trots dat ik de kapitein mocht zijn."

Parma mag wel Foggia bedanken, dat concurrent Frosinone in bedwang hield. "Zelfs in mijn stoutste dromen had ik me dit scenario niet kunnen voorstellen. We wisten niet wat er gebeurde toen we het gejuich hoorden in de tribunes. Het was ongelooflijk."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...