Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Ik vloek over FM


stvvrules

Aanbevolen berichten

Hear hear!

 

Steekt mij ook altijd zo tegen de laatste jaren. Toen ik begon, met CM 01/02 en daarna FM 2007/2008 was er van tactiek niks te zien. Gewoon wat voorwaartse pijltjes ja, das al. En naar waar de corner getrapt moest worden. Meer niet.

Nu moet ge een handvol wedstrijden analyseren om te kijken waar de foute pass gegeven werd die uw verdediging open legde, zodat ge uw tactiek daarop kunt fijnstemmen.

 

Als ik da wou doen, had ik wel gewoon coach van een jeugdploeg hier in de buurt geworden.

 

 

Coach van een jeugdploeg is veel makkerlijker hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 512
  • Created
  • Laatste reactie

@Piussi. Blijf je dezelfde speelwijze hanteren bij een 0-0, 0-1, 1-2 of 1-5?

Ja zoals ik op elke fm doe. Vorige fm heb ik seizoenen aan een stuk dezelfde tactiek gebruikt zonder aanpassingen.

Eerlijk gezegd als ik 1-5 bij de rust voor sta en de tegenstand komt er niet aan te pas vind ik niet dat ik moet aanpassen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoals ik op elke fm doe. Vorige fm heb ik seizoenen aan een stuk dezelfde tactiek gebruikt zonder aanpassingen.

Eerlijk gezegd als ik 1-5 bij de rust voor sta en de tegenstand komt er niet aan te pas vind ik niet dat ik moet aanpassen..

Je hebt een punt maar ik val bvb. iedere match aan. Je kan dat niet iedere match 90' met succes volhouden. Vandaar ben ik voor het moment tegenstanders aan het frustreren door constant mijn tactiek/speelwijze en formatie aan te passen. En dat lijkt meer te werken dan dezelfde speelwijze te hanteren. na een 'veilige' marge van drie doelpunten of meer wil ik nooit meer in de problemen komen. Daarom raad ik aan om misschien toch eens wat aan te passen tijdens match zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoals ik op elke fm doe. Vorige fm heb ik seizoenen aan een stuk dezelfde tactiek gebruikt zonder aanpassingen.

Eerlijk gezegd als ik 1-5 bij de rust voor sta en de tegenstand komt er niet aan te pas vind ik niet dat ik moet aanpassen..

 

Ja ma ja, het is net DAN dat de tegenstrever zich wil herpakken en uw spelers zich te laks gaan opstellen. Dan had je eigenlijk al moeten overschakelen op "Alle speelfases weergeven" zodat je exact kan opvolgen waar het misgaat. Dan had je bij de 2-5 en de 3-5 tactische wijzigingen kunnen doorvoeren want het is gewoon te gevaarlijk om te denken dat het in de sjakosh is. Uitermate logisch toch dat dan de twijfel in de hoofden van uw spelers sluipt en ze vatbaarder maakt voor nog een tegengoal! En als je in FM denkt geen tegengoal te slikken, krijg je er 3 om de oren!

 

Dit zou je op het sigames forum te lezen krijgen als je klaagt dat FM wat onrealistisch doet. Of dom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Oei ben jij ook al door het sigames virus genomen? :P

 

Neen. Maar die screenshot vind ik nu wel een slecht voorbeeld. Als ge maar 4 schoten op doel hebt van de 19, dan is de tactiek niet al te best he. Of hebt ge gewoon nen ontzettend scheve spits :D

Daarom dat ik ook vroeg achter de CCC's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Maar die screenshot vind ik nu wel een slecht voorbeeld. Als ge maar 4 schoten op doel hebt van de 19, dan is de tactiek niet al te best he. Of hebt ge gewoon nen ontzettend scheve spits :D

Daarom dat ik ook vroeg achter de CCC's.

Daarnet 2-1 gewonnen en 0 CCC, ik versta er geen hol van :P en nu je het zegt ik heb eigenlijk amper ccc maar ik speel ook vooral op de counter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach CCC is in FM ook zoiets stom e.. Soms is een kans op corner een CCC en een open kans 1vs1 niet

Omdat FM16 tot hiertoe ook nogal tegenvalt bij mij, heb ik tijdens het bekijken van de matchen nu zo een popup scherm met stats open en verschiet soms toch ook wat ze (niet) onder CCC zien. Soms alleen voor de keeper en niet als open kans beschouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...